سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اظهاراتی مداخله‌جویانه

اوباما از اسکاتلندی‌ها خواست به استقلال اسکاتلند رای ندهند

رئیس جمهور آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه، اسکاتلندی ها را ترغیب می‌کند که با رای دادن به استقلال اسکاتلند باعث جدایی یکی از نزدیکترین هم پیمانش یعنی بریتانیا نشوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه دیلی میل، نزدیک به نیم میلیون رای دهنده هنوز تصمیم خود را نگرفته اند این در حالی است که نگرانی بر سر آینده اسکاتلند دامنگیر موسساتی چون اتحادیه اروپا، ناتو و سازمان ملل شده است.

"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید گفت : " ایالات متحده علاقه شدیدی دارد که پیوند نزدیکش با کشور هم پیمان یعنی بریتانیا هم چنان مستحکم باقی بماند."

وی ادامه داد: " اگر اسکاتلند تصمیم به استقلال بگیرد آنگاه این کشور باید باید به عنوان کشوری مستقل به عضویت با ناتو در آید."

اوایل سال جاری نیز پیشتر اوباما بریتانیا را تحسین نمود و درباره استقلال اسکاتلند هشدار داد.

اوباما همسو با دیوید کامرون گفت : " من می‌خواهم بگویم که بریتانیا دوست بسیار ویژه ای برای ما بوده است."

وی افزود: " مردم بریتانیا تصمیم درست را در همه پرسی خواهند گرفت. ما از صمیم قلب می خواهیم و مطمئن هستیم که رابطه ما با هم پیمان نزدیک مان مستحکم تر باشد و ما دوستان بهتری شویم. "

اوباما ادامه داد: " هنگامی که ما با هم باشیم جهانی را می سازیم که بسیار امن تر است، خوشبخت تر است و عدالت در آن جریان دارد. "

اوباما اولین رئیس جمهوری نیست که علیه استقلال صحبت کرده است.

اولین وزیر اسکاتلند هرگز با اوباما ملاقات نداشته ولی او را به فستیوال هوم کامینگ 2009 دعوت کرد هرچند که پاسخی از سوی اوباما نگرفت.



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.