سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقل قول‌های مهم هفته؛

از خوزه مورینیو‌ تا دیگو مارادونا

فیفا هر هفته به نقل و قول‌های مهم چهره‌های مشهور فوتبالی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، سایت فیفا در هفته مهم‌ترین نقل و قول چهره‌های مشهور فوتبالی را انتشار می‌دهد که این بار نیز به انتشار برخی از آنها پرداخته است.

خوزه مورینیو‌
سرمربی باشگاه چلسی می‌گوید: اگر افرادی که در فوتبال هستند به من می گویند که فردی متبکر هستم ممکن است اشتباه  نکرده باشند اما اگر افرادی از خانواده‌ام یا دوستانم این مسئله را ابراز کنند، به طور قطع ناراحت می‌شوم، چرا که من دوست، همسر و پدر خودخواه‌ و متکبری نیستم و بر عکس آن خیلی آرام و انعطاف پذیر هستم اما فکر می‌کنم راز هر چیزی عشق و علاقه است،‌اگر شما در فوتبال موفق می‌شوید به خاطر این است که به آن علاقه دارید و اگر در کارتان به توفیقی دست می‌‌یابید به خاطر علاقه‌ای است که در کارتان دارید و اگر خانواده خوبی دارید به خاطر این است که به یکدیگر عشق می‌ورزید.
من با افرادی که برخورد می‌کنم بسیار رومانتیک هستم و آنها می‌دانند که من آنها را دوست دارم. چندی پیش همسرم خالکوبی را انجام داد و به من اصرار کرد که من هم این کار را انجام دهم اما من نپذیرفتم چرا که فکر می‌کردم به نوعی آسیب رساندن به بدن است اما زمانیکه تولد او فرا رسید تصمیم گرفتم برای اینکه او را خوشحال کنم این کار را انجام دهم و بر روی مچ دستم اسم همسر و فرزندانم را خالکبوبی کردم و درد زیادی هم نداشت.

بهترین لحظات زندگی‌ من زمانی است که آخر هفته فرا می‌رسد و من در کنار خانواده ام هستم و از بودن با آنها لذت می‌برم. 

زلاتان ابراهیموویچ
نیز که به تازگی  رکورد جدیدی را از خود در گل‌های ملی به ثمر رسانده است می گوید: من می‌دانستم که می‌توانم رکورد شکنی کنم و فکر می‌کنم من لایق این رکورد بودم، حس واقعا فوق العاده‌ ای هم اکنون دارم اما من در واقع گل‌های بسیار زیادی برای پی اس جی و سوئد به ثمر رسانده‌ام اما وقتی که کاپلو را دیدم به یک گل‌زن حرفه‌ای تبدیل شدم، وقتی که در یوونتوس‌ بودم او یک ویدئو‌ از مارک فون باسن به من نشان داد و گفت: تو باید این چنین باشی من بسیار جوان بودم و چیز‌های زیادی ارتباط برقرار کردن با فوتبال یاد گرفتم از آن روز من گل‌های بسیار خوبی را به ثمر رساندم که تا حالا کسی مانند آن را ندیده است.

 دیگو مارادونا‌ نیز می‌گوید: دیدن پاپ و ملاقات کردن با او تجربه‌ای بود که من به هیچ وجه نمی‌خواستم آن را از دست دهم، او فرد فوق العاده‌ای است که هر کسی دوست دارد که او را ببیند اما او نیز بسیار فروتن است و برای بسیار از افراد قابل دسترس است مضاف به اینکه او یک طرفدار فوتبالی است.

ماریو گومز ستاره تیم ملی آلمان می‌گوید: من فکر نمی‌کنم عکس‌العمل هواداران و طرفداران تیم آلمان دراماتیک باشد. ما شانس داشتیم و باید از آنها استفاده کنیم. ما بازی را از دست دادیم، چرا که من گل به ثمر نرساندم.

آسیو تاکی ناردی در خصوص پائول پوگبا بازیکن فرانسوی باشگاه یونتوس می‌گوید: پوگبا یک الماس خالص است او مانند یک بازیکن ویران‌کننده رشد یافته است. از بازی اولی که او برای یوونتوس به میدان رفت من فهمیدم او یک بازیکن بی‌نظیر و فوق‌العاده است. او توانایی این را دارد که چیزهای بسیار پیچیده را به صورت ساده درآورد، من تنها چهار بازیکن را دیده‌ام که مانند پوگبا بازی می‌کنند که خوان رومن، زیدان، دل پیرو و توتی هستند. هافبک‌های بسیار کمی در جهان وجود دارند که از محوطه و محیط خود دفاع می‌کنند که پوگبا یکی از آنهاست. او یکی از معدود هافبک‌هایی است که توانایی دفاع و حمله را با هم دارد و هر مربی دوست دارد با آن کار کند و چنین بازیکنی داشته باشد.

وین رونی درخصوص رحیم استرلینگ می‌گوید: قبل از جام جهانی ویدئوئی از مارک اورمارس نشان او (استرلینگ) دادم، چرا که رحیم مرا یاد او می‌انداخت و او پتانسیل آن را دارد که به یک بازیکن فوق‌العاه مانند مارک اورمارس تبدیل شود. رحیم بازیکن فوق‌العاده و استثنایی به شمار می‌رود. اگر چه او یک بازیکن جوان است و خیلی بزرگ نیست اما می‌تواند به راحتی تا خط دروازه پیش رود چرا که از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است،‌ او بازیکن بسیار بزرگی برای انگلیس حداقل تا 15 سال آینده محسوب می‌شود و متأسفانه در لیورپول حضور دارد.

سسک فابرگاس
هم می‌گوید: من به آنکه با آرسنال ارتباطی داشته باشم قبل از آنکه به چلسی بیایم، فکر می‌کردم و به نظرم اینکه به تیمی برگردم که قبلا با آن لحظات خوبی را داشتم خیلی خوب می‌آمد اما زمانی که در بارسلونا داشتم در فینال لیگ قهرمانان که برابر آرسنال بازی داشتم تمام تلاشم را به کار بستم تا بازی را ببریم و این در واقع وظیفه من بود و من فکر می‌کنم هواداران آرسنال نیز به درستی این را درک می‌کنند.

مارتین دمیکلیس
می‌گوید: این مسئله بسیار واضح است که لیگ پریمیر سخت‌ترین لیگ فوتبال جهان است چرا که باید از فیزیک بسیار خوبی برای مقابله با دیگر بازیکنان در این لیگ برخوردار باشی، اما این همان چیزی است که انگلیس از فوتبالشان تفسیر می‌کند، برخوردهایی که در این لیگ انجام می‌شود بی‌شباهت به راگبی نیست و باید از قدرت بالایی برخوردار باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.