سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت/

ورود سرمایه‌گذاران به شفت

فرماندار شفت گفت: سه سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی، تولیدی و فرهنگی در شفت اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، یونس محمودی شامگاه دوشنبه در نخستین جلسه میز سرمایه‌گذاری با هدف جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان اظهار کرد: مهم‌ترین مزیت نسبی شفت در بخش‌های کشاورزی و گردشگری است.

وی افزود: برای توسعه این بخش‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی هستیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه در بخش صنایع تبدیلی، بسته‌بندی، نگهداری و فناوری کار جدی در شفت صورت نگرفته است، گفت: واحدهای فعال در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه ارزش افزوده در بخش کشاورزی در محصول نهایی و عرضه به بازار است، تصریح کرد: ابتدا سرمایه‌گذاری در نگهداری، بسته‌بندی، فناوری، تبدیل و بعد فروش و عرضه در بازار مصرف است که اشتغال و ارزش افزوده دارد.

محمودی با اشاره به اینکه فعالان عرصه کشاورزی شفت باید با تعامل و همدلی و هم‌افزایی بیشتر منسجم‌تر و با برنامه‌تر کار کنند، گفت: باید به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از منابع آب و خاک کمتر استفاده شود و بیشتر تولید کنیم.

وی درباره کمبود منابع آبی و تاثیر منفی خشکسالی بر منابع آبی تصریح کرد: نباید از اصل تولید فاصله گرفته و عقب بنشینیم باید تولید را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهیم و با استفاده از روش‌های نوین، خلاقانه و مبتنی بر تکنولوژی روز کاهش تولید نداشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه باید بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی فراهم شود، خاطرنشان کرد: زمینه و مزیت نسبی سودآوری به‌ ویژه در صنایع تبدیلی و گردشگری موجود است و سرمایه‌گذاران مطمئن باشند سرمایه آنها به خودشان باز می‌گردد.

وی درباره جذب سرمایه در بخش گردشگری و صنایع‌دستی گفت: شهرستان شفت ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، مذهبی و مناظر زیبای طبیعی دارد که می‌تواند مقصد گردشگری باشد.

محمودی با تصریح اینکه صرفا با بودجه‌های دولتی نمی‌توان این آثار تاریخی و میراث فرهنگی را معرفی کرد، اضافه کرد: بخش خصوصی باید احساس کند که این شهرستان قابلیت سرمایه‌گذاری دارد و سرمایه آنها ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم حماسه اقتصادی در این شهرستان اتفاق بیفتد باید همه دست در دست یکدیگر دهیم و نسبت به شهرستان احساس تکلیف و تعهد داشته باشیم.

فرماندار شفت با بیان اینکه باید قابلیت‌های و ظرفیت‌های شفت شناسایی شود گفت: موانع سرمایه‌گذاری را باید تسهیل کرده و آسیب‌های دوره سرمایه‌گذاری را بررسی و آنها را برطرف کنیم.

وی برطرف شدن مشکلات و موانع پیش روی توسعه و پیشرفت در شهرستان شفت را مورد تاکید قرار داد.

محمودی با اشاره به اینکه سه سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های عمرانی، تولیدی و فرهنگی در شفت اعلام آمادگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال بررسی در خواست‌های آنها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید فرصت‌های سرمایه‌گذاری را تهدید بدانیم، متذکر شد: اگر قرار است شهرستان شفت را از این وضعیت به موقعیت مطلوب و شایسته‌تری ارتقا دهیم باید کار جهشی، جهادی و حماسی انجام دهیم.

انتهای پیام/م
برچسب ها: رشت ، سرمایه گذاران ، شفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.