سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روزنامه‌نگار عرب در مصاحبه با المیادین:

روسیه از حضور نداشتن ايران و سوريه در کنفرانس پاريس ناراضی بود

روزنامه نگار عرب گفت روسیه در کنفرانس امنیت و صلح عراق در پاریس، بر نارضایتی خود از حضور نداشتن ایران و سوریه در این کنفرانس تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نگار در پاریس تاکید کرد روسیه با وجود شرکت در کنفرانس امنیت و صلح عراق در پاریس، بر نارضایتی خود از حضور نداشتن ایران و سوریه در این کنفرانس تاکید کرد. 

"محمد بلوط "در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "المیادین"، درباره نتایج کنفرانس پاریس گفت: دو نکته اساسی در بیانیه پایانی کنفرانس پاریس در نظر گرفته نشده بود. با وجود آنکه همه کشورهای شرکت کننده در این اجلاس بر مبارزه با داعش تاکید کردند، اما محدوده جغرافیایی مبارزه با این گروه مشخص نشده است. این مسئله نشان می‌دهد اختلافاتی درباره عملیات علیه داعش در سوریه وجود دارد و بحث‌های جدی در این‌باره در نشست‌های سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک مطرح خواهد شد. این بیانیه همچنین به نقش مهم ایران در مبارزه با داعش اشاره نمی کند. در اجلاس پاریس بین کشورهای شرکت کننده برای مبارزه با داعش تقسیم وظیفه شد. 

بلوط افزود: "سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با وجود آنکه در کنفرانس پاریس حضور داشت، اما در گفتگو با خبرنگاران از معیارهای دوگانه غرب در تعامل با تروریسم انتقاد کرد. سخنان لاوروف در گفتگو با خبرنگاران نشان داد مسکو از کنفرانس پاریس و دعوت نشدن از ایران و سوریه برای حضور در آن راضی نیست. آمریکاییها با برگزاری کنفرانس جده، به طور کامل اروپاییها را در عملیات مبارزه با داعش نادیده گرفته بودند و فرانسه اصرار داشت درباره این مسئله نقشی را برعهده بگیرد. اروپاییها با کنفرانس پاریس خواستند بر نقش خود در مبارزه با داعش تاکید کنند. 

وی خاطر نشان کرد: داعش بخشی از سلاح های به غنیمت گرفته شده در عراق را به سوریه منتقل کرده است و می تواند از آن‌ها برای عملیات مجدد در عراق استفاده کند. 

فرانسوی‌ها می گویند آمریکا بدون مشورت با آنها فرمانده عملیات علیه داعش را تعیین کرد و اتاق مشترک عملیات هم با اروپایی‌ها تشکیل نداده است. برای فرانسه مبارزه با داعش در عراق بیشتر از سوریه اهمیت دارد، زیرا پاریس به دنبال منافع خود در عراق است. هیچ یک از مخالفان سوری برای حضور در کنفرانس پاریس دعوت نشده بودند. این مسئله نشان می دهد هیچ امیدواری یا تکیه‌ای به نقش مخالفان سوری وجود ندارد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.