سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعلیق مذاکرات اسلام آباد و اپوزیسیون/ آغاز عملیات طالبان پنجاب در "افغانستان"

تعلیق مذاکرات اسلام آباد و اپوزیسیون، آغاز عملیات طالبان پنجاب در افغانستان و اظهارات تند قادری علیه پارلمان پاکستان از جمله تحولات همسایگان شرقی کشورمان به شمار می رود.

به گزارش گروه ویگردی باشگاه خبرنگاران ، آسوشیتد پرس از بن بست مذاکرات میان دولت نواز شریف نخست وزیر پاکستان و مخالفان در پی بازداشت حامیان اپوزیسیون در سراسر این کشور خبر داد که با هدف بازگشت آرامش به کشور انجام شده است.

در همین رابطه طاهر القادری یکی از مقامات حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان از تعلیق مذاکرات با دولت در پی بازداشت حامیانش خبر داد و شرط ازسرگیری مذاکرات را آزادی اپوزیسیون خواند.

طاهرالقادری همچنین با اشاره به بازداشت 12 نفر از حامیانش که خواهان آزادی مخالفان بودند، گفت تنها در صورت استعفای نواز‌ شریف از مواضع خود عقب نشینی می کنیم.

رسانه های پاکستان نیز از دستگیری 300 نفر از مخالفان دولت به ویژه اعضای حزب تحریک عوامی و تحریک انصاف از شهرهای مختلف پاکستان از جمله شهرهای لاهور، راولپندی،گوجرانواله، دیره غازی‌ خان و اسلام‌ آباد خبر دادند.

عمران‌ خان رهبر حزب تحریک انصاف نیز با اشاره به ادامه تظاهرات ضد دولتی تا زمان استعفای نخست وزیر اعلام کرد که دستگیری اعضای احزاب مخالف نشان می دهد که دولت علاقه‌ ای به مذاکره با مخالفان ندارد.

عمران خان رهبر تحریک انصاف پاکستان با تاکید بر لزوم تداوم تظاهرات سراسری در پاکستان تا زمان برکناری نواز شریف پیش بینی کرده که پیروزی اپوزیسیون نزدیک است.

نیشن همچنین با اشاره به تصمیم طالبان پنجاب پاکستان برای مذاکره میان دولت و شبه نظامیان گزارش داد که شبه نظامیان در عین حال خواستار آغاز عملیات در افغانستان در صورت توقف فعالیت مسلحانه در پاکستان هستند.

در همین رابطه عصمت‌ الله معاویه رهبر طالبان پنجاب در ویدئوی سه دقیقه‌ ای از تصمیم اعضای این گروه برای ازسرگیری مذاکره با دولت پاکستان و همچنین آغاز فعالیت مسلحانه علیه کفار به جای مسلمانان و کمک به سیل‌ زدگان ایالت پنجاب خبر داد.

خبر دیگر اینکه طاهر القادری، پارلمان پاکستان را خانه فساد خواند و گفت مجلس به محل اتحاد فرار کنندگان از مالیات، دارندگان مدارک تقلبی و قصور کنندگان در پرداخت وام‌ ها تبدیل شده است و بنابراین دولت با ابقای قدرت این سیاستمداران که خائنان و توطئه چینان هستند، دوام نمی آورد.

این روحانی مخالف همچنین خواستار ایستادگی مردم مقابل سیاستمداران فاسد حاضر در پارلمان متحد و احیای حقوق خود شد و گفت پارلمان پاکستان در حال حاضر یک نهاد غیرقانونی، غیر دموکراتیک و غیراخلاقی بوده که سیاستمدارن با انتخابات متقلبانه 2013 به آن راه یافته اند.
/انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.