سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کریستین ساینس مانیتور:

مردم آمریکا مخالف جنگ طولانی مدت با داعش هستند

کریستین ساینس مانیتور نوشت : مردم آمریکا مخالف جنگ طولانی مدت با داعش و قطعا مخالف استفاده از نیروی زمینی آمریکا هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه آمریکایی "کریستین ساینس مانیتور" در تحلیلی به قلم "برد نیکر باکر" نوشت: در حال حاضر، اکثر آمریکایی ها از طرح باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در مورد تشدید حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه حمایت می کنند اما آنها نگران جنگی هستند که ممکن است سالها طول بکشد و قطعا مخالف استفاده از نیروی زمینی آمریکا هستند. 

آمریکایی ها ممکن است پس از سال ها جنگ پر هزینه در عراق و افغانستان از جنگ خسته شده باشند، اما بسیاری از آنها مشتاق به رها کردن مبارزه با آنچه تهدید جدید امنیت ملی می دانند نیستند. 

این تهدید از جانب گروه بی رحمی است که خود را "دولت اسلامی"(!) می نامد.
 
نظرسنجی جدید  شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز و  وال استریت ژورنال نشان می دهد  نزدیک به نیمی از مردم آمریکا (47 درصد) بر این باورند که کشورشان  پس از حملات تروریستی یازده سپتامبر امنیت کمتری دارد . موضوع قابل ملاحظه اینکه این رقم  28 درصد نسبت به نظر سنجی مشابه سال گذشته بیشتر است.گردن زدن اخیر دو روزنامه نگار آمریکایی توسط داعش، بعلاوه مراسم های سالگرد حملات تروریستی سال 2001، بدون شک اگر نگوییم موجب افزایش ترس می شود ، باعث افزایش نگرانی خواهد شد. 

این نظرسنجی همچنین نشان داد که از هر 10 پاسخ دهنده، شش نفر بر این باورند که اقدام نظامی علیه داعش به نفع کشور است. در حالی که 40 درصد از پاسخ دهندگان می گویند اقدام نظامی آمریکا علیه داعش باید محدود به حملات هوایی باشد، 34 درصد دیگر می گویند که این حملات باید شامل حملات هوایی و نیروهای رزمی باشد. 

"بیل مک اینترف" از کارشناسان نظر سنجی جمهوریخواه که این نظر سنجی را به همراه پیتر هارت و همکاران دیگرش در موسسه تحقیقاتی هارت انجام داده است در مورد نتایج این نظر سنجی به شبکه تلویزیونی ان بی سی گفت : به نظر می رسد یک کشور بسیار خسته از جنگ،  از تهدید واقعی که داعش ممکن است در حال حاضر محسوب شود آگاه شده باشد.

اظهارات احتیاط آمیزی در مورد این جبهه جنگ جدید از طرف برخی از گروه های ضد جنگ و گروههای کلیسایی و همچنین برخی از تحلیلگران شنیده می شود. دیوید ایگناتیوس ستون نویس بخش امور خارجی روزنامه واشنگتن پست می پرسد : استراتژی خروج چیست؟ ایالات متحده و متحدان آن از کجا می دانند چه زمانی موفق شده اند؟ یا اوضاع بیشتر شبیه به جنگ سرد خواهد بود و ما با چند دهه نبرد ایدئولوژیک روبرو می شویم که با دوره های نبرد شدید محلی همراه خواهد  بود؟ اگر چنین است، آیا مردم آمریکا آماده چنین مبارزهای طولانی خواهند بود؟

"مایکل اوهانلون" تحلیلگر نظامی موسسه بروکینگز می گوید می توان پنج هزار نفر از نیروهای نظامی ایالات متحده را برای آموزش نظامیان عراقی اختصاص داد.

وی به ان پی آر گفت : این بسیار خوش بینانه است که فکر کنیم می توانیم به آنها فقط  در سطح بسیار بالا مشاوره بدهیم. لازم است گروههای مشاوره دهنده و نظارت کننده آمریکایی  حتی در سطح واحدها و واحدهای رزمی نیز حضور داشته باشند. ارتش عراق در نهایت نیاز دارد خودش وارد شهرهایی  مانند رمادی،  فلوجه،  تکریت و موصل شود . 

در عین حال  این وضع نیازمند ایجاد نوعی جدید از شکل گیری نظامی عراق است که در حال حاضر وجود ندارد.

یکی از واژگان جدید در وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون )  "جنگ طولانی" است - جنگ هایی که بیش از یک کشور یا گروههایی مانند القاعده در آن دخیل هستند.

"الیوت آبرامز" مشاور ارشد جرج دبلیو بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا در امور خاورمیانه به اسوشیتد پرس گفت :  جنگ سرد 45 سال طول کشید و به طور قطع ممکن است این جنگ نیز همان مدت طول بکشد. تصور اینکه این جنگ چگونه به پایان می رسد دشوار است.



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.