سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با اختتامیه برنامه های اوقات فراغت تابستانی در 110 مدرسه شهر تهران؛

ظرفیت های فرهنگی تهران گذران اوقات فراغت دانش آموزان را بهبود بخشید

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بررسی اقدامات صورت گرفته نشان می دهد که بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی شهر تهران موجب بهبود گذاران اوقات فراغت دانش آموزان شد و موجبات توسعه همکاری مدیریت شهری با مجموعه آموزش و پرورش را فراهم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ حجت الاسلام میثم امرودی با اشاره به اهمیت وجود تفریحات سالم و سازنده در میان خانواده ها و به ویژه نوجوانان و کودکان گفت: با توجه به ظرفیت های منطقه مانند مساجد، مدارس، سرای محلات، در جهت هدفمند و هم افزاکردن برنامه های اوقات فراغت در مدارس، شهرداری تهران با همکاری آموزش و پرورش اقدام به برپایی 110 پایگاه اوقات فراغت تابستانی در شهر تهران کرد که اهدافی همچون توسعه نشاط و سرور در میان دانش آموزان را با تاکید بر ارزش های ملی ، آیینی و توجهات دینی مورد تاکید قرارداد.

معاون شهردار تهران از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری در توجه به اوقات فراغت دانش اموزان را تقویت مبانی اخلاق اسلامی ، تقویت روحیه مشارکت شهروندی و کاهش آسیب های اجتماعی و استرس های روحی و روانی عنوان و بیان کرد: دراین دوره تلاش شد تا موضوعاتی همچون خلاقیت ، خودشکوفایی ، رشد مهارت ها ، احساس ارزشمندبودن با توجه به ارزش های معنوی و تجدید نیرو برای آغاز یک سال تحصیلی جدید در گروه های دانش آموزی مورد توجه قرار گیرد .

وی با اشاره به همکاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، مرکز رسیدگی به امور مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران و کانون های بسیج گفت: تابستان امسال اداره کل آموزش های شهروندی تعداد 60 کارگروه نسیم بهشت را با حضور طلاب در سطح مدارس فعال کرد. این در حالی بود که 8 کارگاه آموزش شهروندی در مدارس با اولویت موضوعی خدمات شهری و محیط زیست، ترافیک و مسوولیت پذیری اجتماعی اجرا کرد و در این راستا 4 مسابقه آموزشی در مدارس در راستای حقوق و تکالیف شهروندی و شناساندن آن به دانش آموزان صورت پذیرفت .

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از بازدید 11هزار دانش آموز طی ایام تابستان از باغ موزه دفاع مقدس خبرداد و اظهار کرد: 660 مسابقه فرهنگی و 110 غرفه کتاب در ایستگاه های اوقات فراغت تابستانی شهر تهران برگزار شد. این درحالی است که امسال با توجه ویژه 220 کلاس آشناسازی دانش آموزان با شبه عرفان ها برگزار شد .

وی درباره اقدامات صورت گرفته از سوی اداره کل سلامت در ایستگاه های اوقات فراغت تابستانی در 110 مدرسه شهر تهران اظهارکرد: در تابستان 93 ، 110 کلاس آموزشی مهارت های زندگی همچون مهارت نه گفتن با تاکید بر پیشگیری از اعتیاد و استعمال دخانیات و نیز 110 کلاس آموزشی پیشگیری از رفتارهای پرخطر با تاکید بر بیماری های ایدز و هپاتیت در سطح این مدارس برگزار شد.

معاون شهردار پایتخت از برپایی 220 دوره 8 ساعته آموزش امداد و نجات و کمک های اولیه به دانش آموزان طی تابستان خبرداد و گفت: در راستای اثرگذاری فرهنگی بر دانش آموزان تهران امسال 110 تئاتر آموزشی با موضوع سلامت برگزار شد. این در حالی است که 110 مسابقه تغذیه سالم در جشنواره های غذا در سطح مدارس اجرا شد.همچنین خدمات مشاروه و روانشناسی به دانش آموزان و والدین مورد تاکید قرار گرفت.

حجت الاسلام امرودی درباره اقدامات اداره کل امور بانوان شهرداری تهران برای دانش آموزان دختر طی تابستان 93 نیز گفت: امسال در دهه کرامت که از 6 شهریور تا 16 شهریور ادامه داشت، برنامه های ویژه ای همچون برپایی 55 مسابقات شب شعر، مسابقات وبلاگ نویسی با موضوع فراغت، همیاری های اجتماعی و دختران پاک سرزمین من ایران برگزار شد. این در حالی است که 55 پروژه کوچک در مدارس دخترانه نیز در قالب نقاشی دیواری، روزنامه دیواری و نشریات داخلی برای شاداب سازی دختران به اجرا درآمد.

معاون امور  اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران همچنین اعلام کرد: امسال در تابستان، 110 اردوی گلگشت در مدارس دخترانه برپا شد.ضمن اینکه مسابقات کتابخوانی به سوی تعالی توجه به مطالبات دختران دانش آموز را در بر داشت.

به گفته امرودی امسال با همکاری مدارس ایستگاه های اوقات فراغت تابستانی و مدیریت محله 110 برنامه نیز در قالب رباتیک ، وبلاگ نویسی ، رسانه های دیجیتال ، مهارت های رایانه ای ، بازی های یارانه ای و گرافیک برگزار شد.

حجت الاسلام امرودی با اعلام اینکه 110 مدرسه متوسطه اول و دوم در مناطق 22 گانه ،2 مدرسه پسرانه و 2 مدرسه دخترانه در مناطق 1الی 9 و 21 و22 در این طرح شرکت داشته اند، گفت: در مناطق 10 تا 20 سه مدرسه پسرانه و سه مدرسه دخترانه تحت پوشش این طرح قرارگرفته اند و بودجه اختصاص داده شده به ازای هر مدرسه 10 میلیون تومان بوده است .



انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.