سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام مطالعات مکان یابی پسماند های ویژه توسط سازمان حفاظت محیط زیست

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مطالعات مکان یابی مدیریت پسماند های ویژه توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ، نشست کارگروه ملی مدیریت پسماندها با حضور معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران دستگاههای عضو در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

حسن پسندیده مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست در این نشست یکی از اولویت های مهم سازمان حفاظت محیط زیست ساماندهی و تسریع در بهبود امور مرتبط با مدیریت پسماندها از طریق حسابرسی زیست محیطی مدیریت پسماندها عنوان کرد و گفت:  سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای ماده 23 قانون مدیریت پسماندها بعنوان ناظر بر حسن اجرای قانون می باشد که دفتر آب و خاک  این موضوع را از دو جنبه در دستور کار قرار داده است.

پسندیده  ادامه داد : در بخش اول عملکرد کلیه دستگاههای اجرایی کشور که در زمینه اجرای مفاد قانون و آئین نامه های اجرایی مدیریت پسماندها در کشور مسئولیت دارند توسط سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار می گیرد .

به گفته وی، در بخش دوم سازمان حفاظت محیط زیست خود ارزیابی را در اولویت برنامه کاری قرار داده و نسبت به بازبینی و بررسی شرح وظایف و تکالیف خود در زمینه نظارت بر مدیریت اجرایی پسماندها و تدوین و تصویب ضوابط و روشهای مدیریت پسماندها اقدام می نماید.

پسندیده با بیان اینکه ضوابط اجرایی مدیریت پسماندها توسط سازمان حفاظت محیط زیست در حال تدوین و تصویب است، گفت: تدوین ضوابط و روشهای جایگزینی پلاستیکهای زیست تجزیه پذیر، ضوابط جایگزینی پاکتهای کاغذی جهت بسته بندی بجای پاکتهای پلی پروپیلن در صنایع گچ و سیمان و ضوابط و روشهای حمایت از سرمایه گذاران و صنایع بازیافتی پاک در حال حاضر توسط دفتر آب و خاک  سازمان حفاظت محیط زیست تدوین شده است که در آینده ای نزدیک جهت مراحل قانونی و تصویب، در دستور کار هیات محترم وزیران قرار خواهد گرفت.

مدیر کل دفتر آب و خاک  سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از وظایف مهم سازمان براساس ماده 22 آئین نامه اجرایی مدیریت پسماندها، مطالعه و مکانیابی مدیریت پسماندهای ویژه براساس کمیت و کیفیت پسماندها و معرفی مکان ها به وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت:  این امر توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام و به وزارتخانه های فوق ابلاغ گردیده است.

به گفته پسندیده ، ضرورت دارد ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها از طریق استانداریها و سازمان صنایع و معادن در نسبت به پیگیری و اجرایی شدن و بهره برداری از مکان های فوق و رفع هرگونه موانع اجرایی از طریق کارگروههای مدیریت پسماندها در استانها در اسرع وقت اقدام نمایند.

انتهای پیام /
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.