سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه مدیریت جامع تالاب پریشان بازبینی می شود

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران سازمان حفاظت محیط زیست از شروع فرآیند بازبینی برنامه مدیریت جامع تالاب پریشان خبر داد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  محسن سلیمانی روزبهانی با بیان اینکه پنج سال از تدوین و تصویب برنامه مدیریت تالاب پریشان گذشته است، گفت: بر اساس هماهنگی و برنامه ریزی مشترک دفتر طرح، دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس، فرآیند بازبینی این برنامه با هماهنگی کمیته مدیریت محلی این تالاب آغاز شد.

وی با بیان اینکه برای این منظور کارگاه دو روزه‌ای در روزهای 17 و 18 شهریورماه 93 با حضور اعضاء کمیته محلی و نمایندگان کمیته استانی در کازرون برگزار شد و دستگاه‌های کلیدی ذیربط گزارش میزان پیشرفت کار در هر یک از راهبردهای پنج گانه این برنامه را ارائه کردند، افزود: دبیرخانه محلی مدیریت تالاب پریشان گزارشی از فعالیت ساختارهای اجرایی برنامه مدیریت و میزان اجرایی شدن مصوبات این کمیته ها ارائه نمود.

همچنین دست اندرکاران پیشنهادات و راهکارهای اصلاحی خود را در خصوص اقدامات اولویت داری که به هر دلیل در فرایند اجرا با چالش مواجه شده بودند، ارائه کردند.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه این پیشنهادات پس از بررسی توسط کمیته بازنگری برنامه مدیریت جامع تالاب پریشان که متشکل از نمایندگان ذینفعان کلیدی می باشد، گفت: در برنامه اعمال و برای اظهارنظر به کلیه نهادهای دولتی، غیردولتی و نمایندگان جوامع محلی ارسال خواهد شد.

گفتنی است، برنامه مدیریت جامع تالاب پریشان در سالهای 87 تا 89 طی فرایندی مشارکتی و با حضور کلیه دست اندرکاران تدوین شد و به تصویب مقامات ارشد استانی و ملی و نیز هیأت وزیران رسید و فرایند اجرای آن توسط ساختارهای اجرایی مصوب (کمیته محلی، کمیته استانی و کارگروههای تخصصی مدیریت جامع تالاب پریشان) آغاز شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تالاب ، گزارش ، کازرون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.