سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری:

دانشگاه ایرانیان، مجوزهای لازم برای فعالیت را ندارد

حجت‌الاسلام محمدیان گفت: مجوزهای لازم دانشگاه ایرانیان اخذ نشده و در جلسه آخر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح شده که مقدمات آن کاملاً طی نشده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: با توجه به مطالبات رهبری و پیگیری مستمری که برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی بوده، آیین‌نامه‌های جدید کرسی‌های آزاداندیشی آماده شده و ان‌شاءالله در اولین یا دومین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها به تصویب می‌رسد، با این آیین‌نامه زمینه بهتری نسبت به گذشته برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها فراهم خواهد شد. 
 
وی افزود : کرسی‌های آزاداندیشی، مطالبه رهبری از تشکل‌های دانشجویی است و بنا نیست دستگاه‌های رسمی در دانشگاه‌ها این کرسی‌ها را برگزار کنند و خود مقام معظم رهبری نیز از ابتدا از تشکل‌های دانشجویی خواستند چنین کرسی‌ها را برگزار کنند و ما نیز تلاش می‌کنیم بستر حضور تشکل‌ها در کرسی‌ها را فراهم کنیم. البته باید خود تشکل‌ها وارد عرصه شوند و چنین فضایی را مطالبه و با پیگیری، موانع را برطرف کنند. 
 
حجت‌الاسلام محمدیان در خصوص پیرامون ویژگی‌های وزیر جدید علوم اظهار داشت :‌ وی باید برایش پیشرفت‌های علمی کشور اصل باشد و وزارت علوم باید شاخص اصلی در رشد و پیشرفت علمی کشور باشد. 
 
وی تصریح کرد : مهمترین دغدغه وزیر علوم علاوه بر پیشرفت علمی دانشگاه‌ها باید این باشد که با حفظ اصول و ارزش‌ها نیاز دانشگاه‌ها را درباره نشاط فرهنگی و سیاسی برطرف کند. زمینه را برای حضور افکار متفاوت فراهم کند. 
 
حجت‌الاسلام محمدیان در دانشگاه‌ها با بیان اینکه تک‌صدایی در دانشگاه‌ها را مرگ دانشگاه می‌دانیم اظهار داشت  : وزیر علوم هر چه باشد باید فرصت را برای همه جریانات فرهنگی، سیاسی که در دانشگاه‌ها نظر دارند فراهم کند. 
 
وی خاطرنشان کرد : ما به عنوان نماینده ولی فقیه در رابطه با اینکه این دانشگاه (ایرانیان) مجوز فعالیت دارد یا ندارد اظهارنظر نمی‌کنیم، اما مجوزهای لازم دانشگاه ایرانیان متأسفانه اخذ نشده و در جلسه آخر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح شده که مقدمات آن کاملاً طی نشده است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.