سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حامیان تروریسم، با آن مبارزه می‌کنند!!

این روزها، جهان شاهد تبرّی جستن غرب، از داعشی است که خود، به همراه آمریکا، آن را بوجود آورده اند؛ اینکه "آمریکا قصد دارد با داعش مبارزه کند"، عنوانی بلند است که بیشتر، برای ساخت یک فیلم فانتزی هالیوودی مناسب است تا اینکه برای حرکتی بین المللی علیه داعش مناسب باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه "تشرین"؛ این روزها، جهان شاهد تبرّی جستن غرب، از داعش سرکشی است که خود، به همراه آمریکا، آن را بوجود آورده اند و می بینیم که دولت‌های حاشیه خلیج فارس نیز، یکی پس از دیگری، از این گروه تروریستی تبری می جویند؛ آن هم در زمانی که نشست ها و اجلاس های مختلف سعی در تشکیل ائتلاف بین المللی، در مبارزه با داعش دارد و حتی خود حامیان این گروه تروریستی، شتابان، به دنبال پیوستن به این کارناوال بین المللی، به رهبری آمریکا، به عنوان پایگاه اصلی مبارزه با تروریسم هستند.

 پیرامون این ائتلاف که به رهبری آمریکا در حال شکل گیری است، سوالات و علامت های تعجب بسیاری وجود دارد؛ سوالاتی از این دست که این گروه های تروریستی از کجا آمده اند؟ چگونه رشد یافتند، مسلح شدند و همچنان، سرمایه گذاری و حمایت می شوند؟ چگونه آمریکا و متحدانش، پس از آن همه خدمات بسیاری که به آن ها ارئه دادند، می خواهند با آن مبارزه کنند؟ گویی این گروه تروریستی، یک شرکت سهام بین المللی است که بسیاری از دولت های جهان در آن سهم دارند.

اینکه "آمریکا قصد دارد با داعش مبارزه کند"، عنوانی بلند است که بیشتر، برای ساخت یک فیلم فانتزی هالیوودی مناسب است تا اینکه برای حرکتی بین المللی مناسب باشد؛ اگر آمریکا و متحدانش در مبارزه با داعش و دیگر تروریست ها جدی بودند، خیلی راحت و در زمانی کوتاه، توانایی اجرای آن را داشت... همانطور که واشنگتن، به هنگام هجوم داعش به اربیل، این کار را انجام داد...؟ تروریست ها، در جلوی چشم آمریکا و دستگاه های اطلاعاتی آن فعالیت می کنند، نه اینکه تروریست ها،در پس کوه هها و سنگرهای محکمی باشند که دسترسی به آنها سخت باشد و این مسدله، این سوال را دوباره مطرح می سازد که آیا، واقعا و عملا، نیت و تمایلی بین المللی برای نابودی این سازمان تروریستی وجود دارد یا اینکه جنگ علیه آن، تنها بهانه ای برای تحقق اهداف دیگر است...؟

تجربه به ما آموخته که دولت آمریکا، وقتی با تروریسم در مکانی مبارزه می کند، قطعا جایگزینی برای آن در مناطقی دیگر، برای اتمام و اجرای برنامه ها و طرح های خود، بوجود آورده است.

این دولت، در راس یک ائتلاف علیه القاعده، به بهانه ی مبارزه با تروریسم، جنگی را در افغانستان به راه انداخت، ولی اکنون می بینیم که نیروهای القاعده، بسیار از گذشته بیشتر است و در اماکنی حضور دارد که به ذهن هیچ کس خطور نمی کرد.

خلاصه مطلب آنکه، این ائتلاف واشنگتن، اجتماع حامیان تروریسم است که با سلاح و اموال نامحدود، از داعش و دیگر گروه های تروریستی حمایت کرده اند؛ به همین خاطر، اعضاء این ائتلاف، بهتر از همه، از مخفیگاه های داعش، با خبرند و به راحتی این امکان را دارند تا آن را در کوتاه ترین زمان ممکن، منهدم سازند. 



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.