سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه برنامه سازان به ریسک فاکتورهای بیماری قلبی الزامی است

نشست شورای سیاست گذاری سلامت معاونت صدا با موضوع «روز جهانی قلب، بازگشایی مدارس و روز جهانی غذا» با حضور دکتر علیرضا بهفر مدیر شبکه رادیویی سلامت و دبیر این شورا، دکتر منوچهر قارونی، فوق تخصص قلب، دکتر پریسا ترابی، کار‌شناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، مدیران رادیو سلامت و نمایندگان مدیران شبکه‌هایی رادیویی معاونت صدا برگزار شد.

به گزارش به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از رادیو سلامت، دکتر علیرضا بهفر، مدیر شبکه رادیویی سلامت و دبیر شورای سیاستگذاری سلامت معاونت صدا گفت: برنامه سازان شبکه‌های رادیویی از طریق نمایش، طنز، برنامه‌های گفتگو محور باید عوامل خطرساز در زمینه بروز بیماری‌های قلبی و عروقی را به مردم اطلاع رسانی کنند؛ چرا که عدم آگاهی از این عوامل باعث مرگ و میر افراد می‌شود؛ که اگر برنامه سازان خود با این عوامل آشنا باشند و آن‌ها را از طریق برنامه سازی به مردم منتقل کنند باعث کاهش مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی خواهند شد که این امر باعث رضایت خداوند و مردم خواهد شد. 

در ادامه، دکتر منوچهر قارونی، فوق تخصص قلب با بیان اینکه اگر سیستم ایمنی بدن سالم و تقویت شود، بدن در برابر بیماری‌ها مقاوم خواهد بود، گفت: درد قلب گاهی ممکن است در جاهای دیگر باشد که فرد متوجه بیماری قلبی‌اش نشود، به طور مثال افراد با اولین راه رفتن، سربالایی و... دچار دردهایی شوند که تصور کنند این درد‌ها ناشی از آرتروز، معده یا... باشد از این رو به متخصص ارتوپد و... مراجعه می‌کنند؛ اما اگر به درستی تشخیص دهیم می‌توان علت آن را در دردهای قلب جستجو کنیم. 

در ادامه، دکتر پریسا ترابی، کار‌شناس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه برنامه سازان رسانه ملی به گروه هدف مخاطبان و زمان پخش برنامه‌ها توجه داشته باشند، اظهارکرد: برنامه سازان شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی باید گروه هدف یعنی پدر، مادر و فرزند را مدنظر داشته باشند و با تو. جه به زمان مناسبی که این مخاطبان در منزل هستند و می‌توانند از برنامه‌های رسانه استفاده کنند، اقدام به برنامه سازی و فرهنگ سازی کنند. به طور نمونه می‌توانند دربارهٔ میزان مصرف تخم مرغ برای افراد سالم و افرادی که با محدودیت مصرف مواجه هستند، اطلاع رسانی کنند، که شعار روز جهانی تخم مرغ (۱۷ مهرماه) نیز خود مراقبتی تغذیه‌ای با یک تخم مرغ در روز است.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.