سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرویس‌های اطلاعاتی اردن، شریک کارکشته سازمان سیا آمریکا

نشریه "فارن پالسی تأکید کرد که، سرویسهای اطلاعاتی اردن از كاركشته ترین و نزدیكترین سرویسهای اطلاعاتی به نهادهای اطلاعاتی مختلف آمریكا به شمار می رود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان آمریكایی تاكید كردند كه دولت این کشور به اردن برای بازی كردن نقش بسیار با اهمیتی در زمینه اطلاعاتی دل بسته اند؛ چرا كه این كشور اطلاعات زیادی از طریق شبكه گسترده ای از جاسوسان و خبرچینان دارد.

 نشریه "فارن پالسی" به نقل از مسئولان آمریکایی تأکید کرد که، به استثنای رژیم صهیونیستی سرویسهای اطلاعاتی اردن از كاركشته ترین و نزدیكترین سرویسهای اطلاعاتی به نهادهای اطلاعاتی مختلف آمریكا به شمار می رود.

نشریه فارین پالسی در گزارش خود آورده است: روابط آمریكا و اردن در بخش اطلاعاتی مستحكم و سازنده است و اداره اطلاعات كل اردن عمق روابط خود را به عنوان یك شریك نزدیك با سازمان اطلاعات مركزی آمریكا (سیا) اثبات كرده است زیرا اردن توانست در گذشته به داعش نفوذ كند.

مسئولان آمریكایی تصریح كردند: ماموریت اردن در جمع آوری داده های اطلاعاتی و نظارت بر شبكه های جاسوسی و جذب خبرچینان در عراق و سوریه است و از سال 2003 میلادی شبكه های فعال در عراق دارد و علاوه بر آن نیز روابط مستحكمی نیز با عشایر سنی هم پیمان داعش دارد.

انتظار می رود كه اردن حمایت ماموریت های لجستیكی از نیروهای هوایی آمریكا را از طریق استفاده آنها از پایگاههای هوایی این كشور برعهده بگیرد.

وزیر خارجه آمریكا، نمایندگانی از این عشایردر امان را در ماه ژوئیه گذشته ملاقات كرد، و آنها را تشویق كرد تا وفاداری خود را تغییر دهند و از گروههای افراطی دوری گزینند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.