سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جایگاه بانک توسعه صادرات در سومین دوره ارزیابی جهانی سازمان دانشی برتر در ایران

ارزيابي جهاني سازمان دانشي برتر از سال 1998با همكاري موسسه تحقيقات مديريت دانش و سرمايه- هاي فكري Teleos وشبكه جهاني دانش به صورت ساليانه در سراسر دنيا برگزار مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي بانك توسعه صادرات مركز امور پژوهش و آموزش اين بانك براي بررسي وضعيت مسير پياده‌سازي مديريت دانش به شيوه‌اي استاندارد، اقدام به شركت در سومين دوره ارزيابي جهاني سازمان دانشي برتر (MAKE) در ايران نمود، تا نقاط قوت و ضعف و روش‌هاي قابل بهبود شناسايي شود و راهكارهاي عملياتي براي ارتقاي آن‌ها در اختيار بانك قرار گيرد.
 
در مرحله اول ارزيابي 42 سوال توسط دبيرخانه MAKE براي بانك ارسال شد كه اداره مديريت دانش اين بانك با مشورت و بهره‌گيري از دانش خبرگان واحدهاي گوناگون اقدام به پاسخ‌گويي دقيق اين سؤالات نمود. در اين مرحله، بانك توسعه صادرات به عنوان يكي از10 رتبه برتر دانشي كشور شناخته شد.
 
در نتيجه ارزيابي داوران در اين مرحله، اعلام شد كه تجربه بانك توسعه صادرات ايران در زمينه «تعامل دانشي در حوزه مشتريان در راستاي توسعه‌ي خدمات» به‌عنوان يكي از تجارب برتر دانشي در سطح كشور شناخته شده است.
 
 ارائه سخنراني‌ از سوي بانك توسعه صادرات دركنفرانس مديريت ارزش‌آفرين دانش، نوآوري وسرمايه فكري  به دريافت لوح تقدير از سوي دبيرخانه MAKE در ايران به نماينده بانك منجر شد.
 
در حال حاضر وضعيت موجود اين بانك در هشت زيرساخت از جمله محور ايجاد و حفظ فرهنگ دانش محور سازماني، محور توسعه توانمندي هاي دانشكاران سازمان از طريق راهبري مديريت ارشد سازمان، محور ارتقا توانمندي نوآورانه سازماني در راستاي توسعه محصولات، خدمات و راهكارهاي دانش محور، محور مديريت و بيشينه سازي سرمايه هاي فكري ، محور ايجاد و حفظ محيط تعاملي براي تسهيم دانش ، محور ايجاد و حفظ سازمان يادگيرنده ، محور مديريت دانش مشتريان به منظور خلق ارزش و سرمايه هاي فكري و محور مديريت دانش سازماني به منظور خلق ارزش براي ذينفعان و سهامداران تدوين شده است.
 
پيشرفت نتايج ارزيابي سازمان هاي ايراني در مطالعات Make مي­تواند به طور بالفعل در جهت عملكرد سازمان­ها و كمك به آنها براي رسيدن به بلوغ در دانش، نوآوري، و مديريت سرمايه فكري بينجامد.
 
در سه دوره مسابقه Make از سال 2011 بيش از 100 سازمان جهت بررسي توانايي­هاي خلق شده از دانش­هاي سازماني خود نامزد شده­ اند. از طرف ديگر، در سومين دوره مسابقه Make در ايران، عملكرد نامزد­هاي Make ايران به طور قابل توجهي افزايش يافته است، كه رتبه آنهادر مقايسه با سال قبل رشد 100درصدي داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، توسعه ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.