سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ورود و خروج به تهران کنترل می‌شود/ ایجاد محدودیت‌ برای مهاجرت به تهران

معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار تهران گفت: تلاش می‌کنیم با کنترل ورود و خروج به تهران با ارائه مدارک و شناسنامه از سوی افراد، ورود و خروج به تهران با هدف ایجاد محدودیت‌ برای مهاجرت به تهران کنترل کنیم.

 نعمت اله ترکی معاون برنامه ریزی و توسعه استاندار تهران، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،معاون با اشاره به اینکه 80 تا 90 درصد نرخ رشد جمعیت استان تهران مربوط به مهاجرت استان تهران است گفت: حدود 20 سال قبل اگر فردی قصد مهاجرت به تهران را داشت، باید با مراجعه به سازمان مسکن و شهرسازی آن زمان نسبت به دریافت تاییدیه برای سکونت در شهر اقدام می‌کرد که همین مسئله یک عامل باز دارنده برای مهاجرت از شهرستان‌ها به تهران بود.
 
 وی در  ادامه اظهار داشت: از آنجائیکه شهر تهران به یک مکان و ماوایی برای سکونت افرادی که قدرت خرید منزل و واحدهای مسکونی را دارند تبدیل شده است، اگر به همین سادگی در محدوده شهر تهران سکونت افراد غیر مقیم صورت پذیرد، کسانی که از لحاظ مالی مشکلی نداشته باشند به راحتی می‌توانند در تهران  ساکن شوند.
 
ترکی همچنین گفت: پایتخت نشینی و پایتخت برای خود تعریفی دارد و مکان و ماوایی که برای پایتخت در این زمینه در نظر می گیرد معنای سکو نگاهی آن لحاظ می‌شود.
 
 معاون استاندارد تهران با اشاره با اینکه در کشور‌های مختلف نیز که به صورت ایالتی و استانی هستند برای ورود به پایتخت گذرنامه و مشخصه‌ای لازم است تا افراد به راحتی نتوانند وارد پایتخت شوند بیان داشت: در شهر تهران حاشیه ی امنی وجود ندارد و افزایش جمعیت و مسائل زیست محیطی  باعث ایجاد مشکلات چند برابری می‌شود.
 
 ترکی در  ادامه یاد آور شد: با توجه به اینکه هر شهر دروازه‌ی ورود و خروج دارد و با توجه به اینکه دولت، دولت الکترونیک است اگر ضوابطی تعریف شود و افرادی که می‌خواهند مراجعه کنند با مدارک و مشخصات ارائه شده از سوی وی می‌توانیم ما نیز در شهر تهران چنین کاری را انجام دهیم تا مشخص شود ورود و خروج افراد برای چه صورت گرفته است.
 
 وی همچنین عنوان کرد: علاوه بر این، با کنترل واحد‌هایی که برای اسکان، استقرار پیدا می‌کنند، کلیه املاکی‌ةا و سازمان املاک می‌توانند هر گونه خرید و فروش ملک را در سامانه‌ای ثبت کنند تا مشخص شود کسی که می‌خواهد در تهران ساکن شود، شهروند تهران است که اگر این طور باشد می‌تواند سکونت یابد در غیر این صورت این کار صورت نپذیرد.
 
 ترکی با اشاره به اینکه این کار با هدف ایجاد محدودیت برای مهاجرت در تهران صورت می‌گیرد بیان داشت: بیشترین عامل محدودیت‌های ایجاد شده برای مردم تهران، جمعیت است بارگذاری در شهر تهران برای جمعیت شش میلیون نفر انجام می‌شود، در حالی که با وجود جمعیت دو برابر تهران، قطعا مشکلات زیست محیطی دو چندان می‌شود و کار به جایی می‌رسد که قدرت تصمیم گیری از مسئولین گرفته می‌شود.
 
 معاون استانداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: این طرح به صورت کارشناسی در حوزه‌ی برنامه‌ریزی در حال انجام است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: تهران ، کنترل ، محدودیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
روستاهاى كشور خالى إز سكنه ومتروكه شده تهران إفزايش جمعيت وانفجار جمعيت چرا؟؟ با گسترش ساخت وسازاپارتمان جمعيت كل كشور را روانه پايتخت كرده وتهران را ازهمه جوانب غير قابل تحمل كرده است .چرا؟؟؟؟راه حل فقط فرصت شغلى فراهم كردن در روستاهاى كشور است وزمينهاى كشاورزى رااباد كردن است تامهاجران به روستاهاى خود برگردند وتهران تنفس كند .
خدا جو
۲۲:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
نصف امکاناتی ک در تهران هست به شهرستانها بدهید تا مردم مجبور نشوند برای یه کسالت سر پایی از استان محرومی مثل ایلام به تهران مراجعه کنند.
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
اگر میخوایید کنترل کنید و میتونبن اول پایه کار یعنی بد حجابی را کنترل کنید بقیه پیش کش..
تجریشی
۰۲:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
این فرد را با این افکار بچه گانه اش چه کسی به مسئولیت گمارده است؟
زهرا
۰۰:۲۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۳
حتما بعدشم میخوان بگن انتخاب رشته واسه دانشگاه های تهران مخصوص تهرانی ها هست و شهرستانیا نباید بیاد اونجا بعععععععله
رضا
۲۳:۴۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
این آقاانگارخودش بچه ناف تهرانه،امکانات به شهرستانهابرسونن خودبخودمهاجرت متوقف میشه
مانی
۲۲:۲۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
شکر خدانمردیم و تقسیم مردم به درجه یک و دو رو هم دیدیم.الحمد....
بهزاد
۲۱:۲۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
شما اگه راست میگید افغانیارو کنترل کنید
لاادری
۲۱:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
بوی رانت میاد اینم میشه بازار سیاه هههههههههههه
arash
۲۱:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
شهرستان کار باشد کسی نمیاد من دو سال تهران کار کاردم از دود هوا ترافیک و سر و صدا خسته شدم برگشتم ولایت خدا وکیلی این تهرانیها خوب دیونه نمیشن پایتخت امریکا دو میلیون جمعیت داره و اجازه ساخت بنا یا افزودن طبقات نمی دهند.
منصور
۲۰:۴۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
همین آقا و مسئولین دولتی را را بفرستند به زادگاهشان.
نا شناس
۲۰:۰۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
يعنى اگه واقعاً اين طرح اجرايى بشه ممنون ميشيم همگى.
انشالله
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
راست میکید نصف امکانات تهران را بدید شهرستانیها
یه همشهری
۱۹:۲۸ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
آقای ترکی اول خودت از اون تهرون و... هاش دل بکن بیابرو دهات خودت هرچگوووون بعد برا بقیه تصمیم بگیر
بگو خب
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
میخوایید جمعیت تهران رو کنترل کنید امکانات به شهرستنها بدید تا مردم به پایتخت کوچ نکنند
خوشمرام
۱۶:۱۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
تهران اش دهن سوزی نیست که این قدر اشپز بالای سرش جمع شدند حلوا حلوا می کنند ،طرف به خارج مهاجرت می کنه مستقیم میره پایتخت زندگی می کنه بعد شهروند ایرانی حق زندگی در تهران را باید با رانت تهیه کند؟!!!!
محمدی
۱۶:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
اجرای این طرح توهین به شهروندان ایرانی در جهت تبدیل شدن به شهروند درجه یک تهرانی و درجه دو شهرستانیه ... خجالت بکشید
نکته بین
۱۶:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
این طرح در صورتی که عطف به ماسبق داشته باشد باید خیلی از خود این دوستان چمدانشان را ببندند و راهی شهر و دیار خودشان شوند
ایرانی
۱۶:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
اتخاذ تصمیماتی که به کل شهروندان ایرانی مربوط می شود و در جریان محدود کردن حقوق کل ایرانیان است در محدوده ی اختیارات استانداری تهران نیست و به مجلس شورای اسلامی مربوط می شود
محمد
۱۵:۵۹ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
اقاي تركي من يكي از كارمندان شما هستم وحدود دوسال تلاش كردم از اين بظاهر پايتخت بروم وحتي نامه نماينده شهرستان را نيز گرفتم ولي كارم درست نشد كه نشد .خيليها مثل من هستند كه حاضرند استخدام شوند واز اين پايتخت بروند واين كار شما ها است كارمان را درست كنيد وما هم قول مي دهيم يكساعت هم در اين پايتخت نمانيم...!!!؟؟؟؟...
MAJID
۱۵:۵۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
قضیه ای که معاونت استاندار اشاره میکند مربوط به 34سال پیش است که دقیقا به یاد دارم پدر بنده باوجودی که خود وپدرش متولد تهران بود بدلیل صدور مجوز باتاخیرخرید منجربه خرید خانه در یکی از شهرکهای کرج وکلی مشکلات بعدی برای ما گردیدچراکه وام کارمندی پدر دارای بازه زمانی مشخص بود لطفا قبل از اجرای هرگونه طرح خامی که درگذشته آزموده شده آن را به دقت کارشناسی فرمایید که آزموده را دوباره آزمودن خطاست!!
یک ایرانی
۱۵:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
این موضوع نقض صریح حقوق شهروندی و خدشه دار کردن اصل ملی گرایی و خلاف قانون اساسی و قوانین عادی و بالا دستی حاکمیتی است و نشان از نوع نگاه کودکانه به مسایل کلان کشور دارد
همه خاک ایران سرای من است
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
هیچی تمام شد !! از همین اساعه مسکن در تهران رفت روی سیر نزولی و همین الان عده ای پولدار شهرستانی چمدانها را بستند و فردا تهرانند تا ملکی بخرند و سند در جیب بگذارند و برگردند بولایت !!باور نمیکنید از فردا کنترل کنید بازر بنگاههای ملکی و خرید فروشها را و چه قیمتی پیدا کرد از همین الان ملک و آپارتمان در تهران !! خدا به داد برسد که رفتند سورمه چشمش کنند زدند کورش هم کردند بااین حرف !!
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
کنترل ورود و خروج تهران مثل شکار شیر است که خیلی جرئت میخواهد ، ولی زمانی که انجام شد ، آنوقت همیشه در تاریخ ایران تقدیر خواهند کرد و میگویند جدا جگر شیر داشتنن،
یاعلی مدد۰
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
جمممممممممممممممممممممممع کن بابا
بعد این همه مشکل تو کشور
حرف های خنده دار
۱۴:۵۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
چرت و پرت یعنی این.همه امکانات برا تهرانه بعد هیشکی ام حق نداره بیاد اونجا!!!!!
هر وقت امکانات شهرستانها مثل تهران شد از این کارا بکنید
امیر
۱۳:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
امکاناتی که توی تهرانه به شهرهای دیکه هم بدین هیچکس نمیاد تهران اینقدر هم شهرستانی و تهرانی نکنید.