سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علل تفاوت بارز جوان نسل امروز با جوانان دیروز!

تغییر نگاه و انتظارات جامعه از جوان نسل امروز مهم ترین عامل تفاوت بارز آنان با نسل‌های پلیشین است.

  ابراهیمی مقدم روانشناس، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با علل تفاوت‌های به وجود آمده میان جوانان نسل امروز نسبت به  نسل‌های پیشین گفت: عوامل متعددی در ایجاد تغییرات در رفتار و خلق و خوی جوانان امروز نسبت به گذشته وجود دارد برای مثال انتظارات جامعه از جوان نسل امروز متفاوت شده است در گذشته همکاری مردان در امور داخلی خانه عجیب و حتی دون شخصیت تلقی می شد در حالیکه همچنین مساله امروزه یک  نکته مثبت است.
 
وی در ادامه افزود: به نظر می رسد که افزایش علوم و تکنولوژی، خصوصا راهیابی بانوان به دانشگاه‌ها و تحصیل در رشته‌هایی که در گذشته مردانه محسوب می شد، و به تبع آن همکاری متقابل مردان و زمان در محل کار و جامعه باعث تاثیر پذیرفتن هر دو جنس از یکدیگر شده است.
 
ابراهیمی مقدم تصریح کرد: فیلم‌های غربی و نمایش چهره متفاوت از مرد و زن، به صورتی که مدعی تساوی حقوق زن و مرد هستند اگر چه صحت این ادعا باید بررسی شود باعث تاثیر گذاری روی شخصیت مخاطب می شود.
 
وی در پایان گفت: در حقیقت این خانواده‌ها هستند که اولین الگوی یادگیری و تربیتی را به فرزندانشان القا می کنند اما نکته قابل توجه این است که تغییر کردن بسیار زیاد نسل اخیر، نه لزوما یک نکته منفی و نه یک نکته مثبت است بلکه باید زوایای مثبت آن شناسایی و به آنها بها داده شود.
 
انتهای پیام/   
برچسب ها: تفاوت ، جوان ، نسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.