سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاشیه‌های دومین جشن روز ملی سینما دولت یازدهم

دومین جشن روز ملی سینما در دولت یازدهم حاشیه های متفاوتی را به همراه داشت.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ شب گذشته شانزدهمین جشن خانه سینما همزمان با جشن روز ملی سینما برگزار شد. جشنی که خالی از حاشیه نبود.

جشن بسیار هوشمندانه و زیرکانه از سوی عوامل خانه سینما برنامه ریزی شده بود طوری که کسی فکرش را هم نمی کرد به این صورت و جداگانه از جشن درنظر گرفته شده دولت باشد اما طبق پیش بینی خود عوامل کم هزینه اجرایی شد. این جشن به این صورت بود که جوایز برگزیدگان را در منزل و یا محل کار آنها اهدا کردند و بدون اینکه برگزیدگان حضوری در مراسم داشته باشند جایزه خود را از هم صنفی‌های خود دریافت کردند این اتفاق تنها توسط یک دوربین به ثبت رسید و در برج میلاد برای همگان نمایش داده شد.

فیلم "ملکه" بیشترین جایزه را به خود اختصاص داد و تنها یک جایزه را به فیلم "چ" حاتمی کیا اهدا کردند داوران جشن به این نتیجه رسیده بودند که با قابلیت هایی که فیلم "ملکه" دارد می تواند بیشترین جوایز را از آن خود کند.

این گونه بود که می گوییم به طور هوشمندانه و جداگانه از جشن دولتی برنامه ریزی شده بود تا هیچ بهانه ای برای گله گذاری و حاشیه باقی نگذارد. راس ساعت 17 با نمایش کلیپ، برگزیدگان معرفی شدند تا بعد از آن همه رهسپار جشن روز ملی سینما در هتل استقلال باشند اما این به معنای حضور همه‌ی برگزیدگان نیست شاید کسانی چون میلاد کی مرام، محمد علی باشه آهنگر و یکی دو نفر دیگر حضور داشتند اما این طرح اعلام برگزیدگان باعث شد که عده ای دیگر فرصت حضور در این جشن را پیدا نکنند.

جشن روز ملی سینما با نیم ساعت تاخیر در هتل استقلال برگزار شد و از روحانیون گرفته تا مردم عادی که بی ربط با اهالی سینما بودند در این جشن حضور داشتند، همهمه ای که در سالن ایجاد شده بود اجازه برپایی یه جشن آبرومند را نمی داد از نکات قابل توجه این مراسم حضور عوامل "عصبانی نیستم" فیلم حامی فتنه بود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوبی رئیس سازمان سینمایی و فرامرز قریبیان از سخنرانان مراسم بودند اما مثل اینکه قرار بود کمال تبریزی نیز سخنرانی داشته باشد که به دلایلی نامعلوم کنسل شد.

سخنرانی فرامرز قریبیان متفاوت با دیگر سخنرانان بود او مبنای صحبت خود را دغدغه هنرمندان و وضعیت آینده سینما قرار نداد بلکه صحبت های خود را بر مبنای جمع آوری دیه برای یک جوان در زندان اختصاص داد بیشترین حمایت را جنتی، ایوبی و خود او داشت و سایر هنرمندان بزرگی که همیاری به نیازمندان دغدغه آنهاست توجهی نکردند و یا شاید پول نقدی همراه نداشتند که بخواهند کمکی بکنند!

آخرین نکته ای که باید مورد توجه قرار داد پذیرایی باشکوه سینمایی ها بود هزینه ی آنچنانی که برای این مراسم درنظر گرفتند به حدی بود که می توانست به اندازه آزادی یک زندانی محکوم به قتل باشد ما نمی خواهیم که آنها از برگزاری این مراسم صرف نظر کنند اما بهتر نبود که با هزینه ی کمتری مراسم درخور و قابل توجه ای برگزار شود همانگونه که در بیان و صحبت های خود مطرح می کنند.






انتهای پیام/
برچسب ها: سینما ، حاشیه ، جشن ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.