سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون مسکن روستای بنیاد مسکن خبر داد:

خسارت بیش از 18 هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله مورموری

مهدیان با اشاره به ، به اتمام رسیدن کار کارشناسی واحدهای خسارت دیده زلزله مورموری گفت: بیش از 7 هزار واحد مسکونی نیازمند احداث دوباره و 10 هزار واحد مسکونی نیز نیازمند تعمیرات هستند.

عزیزالله مهدیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بازدید کارشناسان و تعیین میزان خسارت‌های واحدهای مسکونی در سه شهر آب‌دانان دهلران و دره‌شهرکه بر اثر زلزله مورموری آسیب دیده‌ بودند به اتمام رسید افزود؛‌ 7 هزار و 650 واحد مسکونی نیازمند احداث دوباره و 10 هزار و 500 واحد مسکونی نیازمند تعمیرات هستند.

وی در ادامه گفت: تعدادی از واحدهای مسکونی که نیازمند تعمیرات هستند دسته بندی می‌شوند و بخشی از واحدها دچار خسارت‌های عمده و بخشی نیز خسارت‌های جزیی نیز دیده‌اند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن در ادامه اظهار داشت: اعتبارات لازم برای این واحدها تعیین شده و برای واحدهای احداثی 25 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و برای واحدهای تعمیراتی حداکثر 10 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تعیین شده است.

مهدیان با بیان اینکه کار بازسازی آغاز شده است افزود: در سه شهرستان آبدانان، دهلران و دره‌شهر سه ستاد اجرایی به کار گرفته شده است وتعدادی از ساکنان این واحدها تشکیل پرونده داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: کار تعمیرات و احداث واحدهای دامی آغاز شده و بخشی از مصالح نیز تامین شده است.

وی توضیح داد: در صورتی که بانک مرکزی میزان تسهیلات را  به بانکهای عامل ابلاغ کند پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود  و بنیاد مسکن تا زمان پرداخت تسهیلات از منابع خود کمکهای بلاعوض را پرداخت می‌کند.

مهدیان با اشاره به گرمسیر بودن منطقه گفت: این منطقه از لحاظ آب و هوایی بسیار خوب است و در صورت همکاری خود ساکنان این منطقه تا پایان سال 94 کار بازسازی واحدهای خسارت دیده در منطقه مور موری به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، مسکن ، زلزله ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.