سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس اقتصادی:

تولید، توزیع و مصرف سه ضلع ناهمانگ اقتصاد

یک کارشناس اقتصادی گفت: هم‌اکنون تولیدکنندگان تخم‌مرغ در کشور با مشکلات زیادی مواجه هستند اما با این وجود یارانه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد.

غلامحسین طاهری در گفتگو با خبر نگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی و سازمان بازرگانی برنامه‌ریزی مدونی برای بخش تولید ندارند و با این شرایط پیش‌بینی می‌شود مرغ نیز 10 الی 15 درصد افزایش قیمت یابد.

طاهری با اشاره به اینکه قرار بود برخی از نهادها برای رفع زیانشان مجوز صادرات بگیرند گفت: متاسفانه این امر عملی نشد و شرایط موجود مشکلات تولیدکنندگان را دو چندان کرد.

وی با بیان اینکه نگهداری تخم‌مرغ از فصل پائیز تسهیل می‌شود، گفت: تخم‌مرغ هم اکنون با قیمت‌ تمام شده واحد تولیدی به بازار عرضه می‌شود که این موضوع موجب تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی شده است و این واحدها سرمایه‌شان را در جای دیگری با سود بالاتر صرف کرده‌اند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با تاکید بر اینکه سه ضلع تولید، توزیع و مصرف در ایران هماهنگ نیستند گفت: در ایران هم‌زمان با تولید و توزیع محصول، واسطه‌ها شروع به خودنمایی در بازار می‌کنند و حضور آنها در بازار میوه و مرغ بسیار پر رنگ است.

وی افزود: واسطه‌ها با تعبیه سردخانه‌هایی، اقدام به نگهداری این محصولات می‌کنند تا در زمان سودآوری، به بازار عرضه کنند.

وی تاکید کرد: لازم است سه ضلع تولید، توزیع ومصرف با یکدیگر هماهنگ شوند تا دیگر شاهد واسطه‌گری در بازارهای کشور نباشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: تخم مرغ ، کشور ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.