سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

"صنعت چاپ" جایگاه انکار ناپذیری دارد

ابراهیم رحیمی زنگنه، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در دنیای امروز صنعت چاپ جایگاه انکار ناپذیری دارد و در صورت نبود صنعت چاپ کار سایر صنوف نیز تعطیل می‌شود.

به گزارش  حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، ابراهیم رحیمی زنگنه با اشاره به وضعیت واحدهای چاپی استان کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر 65 چاپخانه با ظرفیت 131 ورق در استان کرمانشاه فعال است و اکثر آنها وضعیت مناسبی دارند اما نیاز به نوسازی احساس می‌شود.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق و وجود شعرا و نویسندگان نامی، بستر مناسبی برای پیشرفت و توسعه صنعت چاپ است و احتیاج  به سرمایه‌گذاری دارد.
 
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت مشورت و هم‌اندیشی گفت: حدود یک ماه پیش جلسه هم‌اندیشی را با اعضای هیات مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران استان کرمانشاه برگزار کردیم که چهار موضوع در آن جلسه مطرح شد و خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیدیم.
 
 وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این نشست مطرح شد بحث تاسیس رشته چاپ در استان کرمانشاه بود که سال گذشته راه اندازی شد اما به دلیل عدم استقبال مردم عملیاتی نشد اما امیدواریم که با حضور علاقه‌مندان به صنعت چاپ، این رشته در بهمن ماه راه‌اندازی شود.
 
این مسوول دولتی درباره چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ ایران افزود: این جشنواره محل مناسبی برای شناسایی ظرفیت‌های صنعت چاپ کشور است و اگر این امر تحقق یابد، یک بانک جامع اطلاعاتی در کشور  تشکیل می‌شود.
 
وی ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که در جشنواره صنعت چاپ انجام می‌شود، تقدیر از پیشکسوتان صنعت چاپ و واحدهای چاپی فعال استان است و امیدوارم چنین حرکت‌هایی ادامه داشته باشد.
 
گفتنی است؛ جشن صنعت چاپ روز شنبه 22 شهریور ماه با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: چاپ ، ادبیات ، جشنواره ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.