سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سخنانی غافلگیرانه؛

اوباما: بشار اسد از مسیحیان سوری حمایت کرد

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با هیئتی از اسقف های مسیحی در سخنانی غافلگیر کننده اعلام کرد که رئیس جمهور سوریه از مسیحیان این کشور حمایت کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  روزنامه الاخبار، روز گذشته هیئتی از اسقف‌های مسیحی  با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کردند و "باراک اوباما" در این دیدار گفت: "می‌دانیم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از مسیحیان در سوریه حمایت می‌کند".

هیئتی از اسقف‌ها و کاردینال‌ها از کشورهای مختلف برای شرکت در همایش"حمایت از مسیحیان مشرق زمین" در واشنگتن به آمریکا رفته اند، با اوباما و " سوزان رایس" مشاور او در امنیت ملی دیدار و گفت وگو کردند.

 الاخبار لبنان همچنین یادآور شدند که سخنان اوباما به خصوصو استفاده او از عبارت " دولت سوریه" بجای رژیم سوریه، همه را غافلگیر و شگفت زده کرد، زیرا او معمولا در اشاره به دولت سوریه از کلمه" رژیم" استفاده می کرد.

بنابر اعلام این منابع، حاضران، سخن اوباما را باور نکردند با این حال صحبت های او  یکی از حاضران را تشویق کرد تا از او بخواهد که دیگر از معارضان  در سوریه سخن نگوید.

اوباما گفت: هدف از حملات ارتش آمریکا علیه داعش کمک به ادامه روند سیاسی است که البته به طور تلویحی به کنفرانس ژنو 1 و 2 اشاره داشت.

اوباما همچنین با بیان اینکه "که ما در عراق مرتکب اشتباهاتی شدیم که دیگر آن را تکرار نخواهیم"، بر حمایت آمریکا از ارتش لبنان تاکید کرد و گفت: اعطای سلاح به ارتش لبنان بهترین واکنش واشنگتن به داعش در لبنان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.