سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵ علامت که بیماری قلبی نوزاد را به شما هشدار می‌دهد

درصورتیکه در اولین معاینه فیزیکی صدای غیر عادی در سمع قلب نوزاد شنیده شود و او با تنگی نفس، کبودی و اشکالات در علائم آبکار نوزاد همراه بود، می‌توان به وجود بیماری‌های قلبی در او پی برد.

منصور بهرامی متخصص اطفال در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نوزاد در هر زایشگاهی که متولد می‌شود پزشک اطفال او را معاینه می‌کند و اگر عیب و ایرادی در نوزاد وجود داشت آن را شناسایی و اصلاح می‌کند.
 
وی افزود: درصورتی که در اولین معاینهٔ فیزیکی صدای غیر عادی در سمع قلب نوزاد شنیده شود و او با تنگی نفس، کبودی همراه بود می‌توان به وجود بیماری‌های قلبی در او پی برد.
 
بهرامی تصریح کرد: آبکار وسیله و شاخصی برای سلامتی نوزادان است و میزان ضربان قلب، تعداد تنفس، رنگ لب‌ها، شلی و قدرتمندی عضلات و صدای گریه او را می‌سنجد و هر کدام از این فاکتور‌ها ۲ نمره دارد و در مجموع ۱۰ نمره است اگر نمره زیر ۸ شد نوزاد بیمار است. 

وی اظهار داشت: البته بیماری‌های قلبی هم هستند که علائم آن‌ها خیلی واضح نیست و کمی دیر‌تر خود را نشان می‌دهد. اولین پزشکی که نوزاد را در اتاق زایمان معاینه می‌کند در صورتی که به بیماری قلبی نوزاد شک کرد ، دستور انجام عکس‌برداری از ریه، نوار قلب و اکوکاردیوگرافی را به یک متخصص قلب اطفال می‌دهد. اگر شک او به جا بود برای درمان نوزاد اقدام می‌کند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: نوزاد ، قلب ، تنگی نفس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.