سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرحسین جوانشیر:

اکران"عصبانی نیستم" و"قصه‌ها" به نفع جامعه نیست/ وزیر ارشاد نسبت به رویکرد مدیران سینمایی رسیدگی کند

کارگردان مستند گفت: اکران دو فیلم "عصبانی نیستم" و "قصه‌ها" به دلیل سیاه‌نمایی‌های بیش از حد در فیلم مناسب اکران نیست.

امیرحسین جوانشیر کارگردان مستند در خصوص موضوعات پیش آمده پیرامون اکران فیلم‌های"قصه‌ها"و"عصبانی نیستم"به خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: رئیس سازمان سینمایی با شعار "اعتدال" کار خود را آغاز کرد اما در پی آن ما شاهد افراطی‌هایی در حوزه فرهنگی سینما بودیم و اکنون این وضعیت سینمای ایران است.
 
وی افزود: افرادی که وارد حوزه کار شدند به گونه‌ای دیگر رفتار کردند و مانع از فعالیت افرادی شدند که به خوبی در حوزه‌های مدیریتی و فرهنگی فعالیت می‌کردند.
 
وی اظهار داشت: همان کسانی که در خانه سینما بودند حال علیه سینما افراطی عمل می‌کنند وهمان‌ها هستند که اکنون در پشت سر سینمای ما قرار دارند.
 
جوانشیر در خصوص اکران فیلم‌های "عصبانی نیستم" و"قصه‌ها" تصریح کرد: زمانی که فیلم‌های "عصبانی نیستم" و"قصه‌ها" در جشنواره اکران شد، من داور یکی از بخش‌های جانبی بودم و همان لحظه نسبت به اکران این آثار اعلام خطر کردم، چون داستان پرداخته شده، فرهنگ و اذهان مردم را هدف قرار داده و در این آثار سیاه‌نمایی موج می‌زند و اکران آنها به نفع جامعه نیست.
 
وی عنوان کرد: بسیاری از منتقدان و نمایندگان مجلس نسبت به اکران این آثار معترض هستند اما متأسفانه تا به امروز نسبت به اعتراضات آنها توجهی نشده و در حال حاضر شاهد گرفتن مجوزهای زنجیره‌وار در وزارت ارشاد هستیم.
 
وی ادامه داد: روندی که ما شاهد آن هستیم "اعتدال" جایگاهی ندارد و تنها عملکردها به نفع افراطیون پیش می‌رود.
 
وی خاطرنشان کرد: از وزیر ارشاد تقاضا دارم با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در اسرع وقت به اوضاع نابسامان سینما و مدیران آن رسیدگی کنند تا شرایط موجود در سینما و فرهنگ کشورمان بهبود یابد.
 
انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.