سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشته شدن پنج عضو القاعده در حمله هوايی آمريکا به يمن

یک مقام امنیتی یمن گفت پنج عضو شاخه القاعده در این کشور روز پنجشنبه در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به خودرو آنها در استان شبوه در جنوب شرق یمن کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاری شین هوا ؛  این مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود افزود هواپیمای بدون سرنشین آمریکا دو فروند موشک به طرف یک دستگاه خودرو مظنون اعضای القاعده در جاده ای منتهی به استان شبوه شلیک کرد که براثر آن پنج تروریست کشته شدند.
وی تصریح کرد این افراد مسلح همگی از اعضای القاعده و از طراحان حملات مسلحانه علیه نیروهای امنیتی در شبوه بودند و در این حملات مشارکت داشتند.
محمد باسل از شاهدان در صحنه در مصاحبه با شین هوا گفت این خودرو پس از برخورد موشک های هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به تکه های کوچک تبدیل شد و این هواپیمای آمریکایی همچنان بر فرار منطقه پرواز می کند.
از زمان به قدرت رسیدن عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن در فوریه سال 2012 ، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه ستیزه جویان القاعده در این کشور افزایش یافته است.
با این حال منتقدان این حملات از گروه های حقوق بشر می گویند حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا نقض قوانین بین المللی است و تلفات سنگین غیرنظامیان را درپی دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.