سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چين شب گذشته از يک سامانه جديد دفاع هوايی رونمايی کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛ چين شب گذشته از يک سامانه جديد دفاع هوايی رونمايی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که به نظر می‌رسد گفتگوها برای فروش سامانه هوایی چین به ترکیه با مشکل مواجه شده است، چین در گزارشی تلویزیونی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه دفاع هوایی معرفی کرد.

تصاویری از موشک جدید زمین به هوای هونگی -10 (پرچم سرخ ) برای نخستین بار چهارشنبه شب از شبکه تلویزیونی دولتی "سی سی تی وی" پخش شد.

سامانه هونگی -10 به ویژه برای دفاع در برابر کشتی‌های جنگی به کار می‌رود و می‌تواند در عرض 10 ثانیه فعال شود.

لان یون معاون مدیر دو ماهنامه چینی "مدرن شیپز" درسخنانی در روزنامه "گلوبال تایمز" توضیح داد: این موشک پیش از این توانمندی‌های عالی را برای رهگیری موشک‌های کروز با ارتفاع پایین از خود نشان داده است.

معرفی موشک هونگی -10 درحالی صورت می‌گیرد که پکن برای فروش سامانه ضد موشکی هونگی -9به ترکیه با دشواری مواجه است زیرا شرکت چینی که این موشک را تولید می‌کند یعنی شرکت صادرات واردات دستگاه‌های دقیق چین (سی پی ام آی ای سی ) به سبب فروش سلاح و  فناوری به ایران و سوریه در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی درحاشیه نشست اخیر ناتو در ولز  که در مطبوعات منتشر شد اعلام کرد ترکیه همچنین با فرانسه در خصوص خرید یک سامانه ضد موشکی در حال گفتگو است .

هوا شوینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین این هفته گفت : ما فکر می‌کنیم که آنها ( طرف ترک) در خصوص این خرید تصمیم عقلانی بگیرند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.