سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلسطین الان:

محمود عباس، به دنبال پایان دادن به شراکت حماس است/ آیا شراکتی وجود داشته است؟

شواهد نشان از آن دارد که محمود عباس، به دنبال پایان دادن به شراکت حماس در دولت وفاق ملی است؛ آیا اساسا شراکتی واقعی و یا شبه آن میان دو طرف وجود دارد؟ آیا شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه باختری، بواسطه ی دولت وفاق ملی و یا از طریق آثار فعایت های آن،این مشارکت را احساس کرده اند؟!

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "فلسطین الان"؛ شاخص ها نشان از آن دارد که محمود عباس، به دنبال پایان دادن به شراکت حماس در دولت وفاق ملی است؛ پیش از آنکه بخواهیم این شاخص ها را تبیین کنیم، طرح دو سوال ضروری است: آیا اساسا شراکتی واقعی و یا شبه آن میان دو طرف وجود دارد؟ آیا شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه ی باختری، بواسطه  دولت وفاق ملی و یا از طریق آثار فعالیت های آن،این مشارکت را احساس کرده اند؟!

ما با دقت فرآیند تشکیل دولت باصطلاح وفاق ملی و عملکرد رئیس و وزرای این دولت را دنبال کردیم و همچنین، موضوع شراکت را جست و جو کردیم، ولی متاسفانه نه خود اثری از دولت وفاق یافتیم و نه شراکتی را شاهد بودیم، در واقع، چیزی جز محمود عباس نیافتیم!! هیچ اثری از حماس در دولت وفاق وجو ندارد و هیچ اقدامی را از این دولت شاهد نبوده ایم که بر شراکت میان دو طرف دلالت داشته باشد. 

این اظهارات، اتهام و تهمت نیست؛ بلکه واقعیت تلخی است که همه باید با شجاعت به آن اعتراف کنند و هر که چیزی خلاف و یا عکس آن را اعتقاد دارد، باید آن را برای مردم روشن سازد؛ چراکه مردم در غزه، شرایط پیش از توافقنامه الشاطی و تشکیل دولت وفاق را نسبت به  شرایط بعد آن می‌ستایند.

هیچ گونه شراکتی برای حماس در دولت باصطلاح وفاق، نه به هنگام تشکیل و نه پس از آن، وجود نداشته است؛ حماس، حتی یک وزیر هم در کابینه ندارد، بلکه تمام افرادی که در این دولت حضور دارند همه دست نشانده محمود عباس هستند.

علاوه براین، این دولت، صلاحیت و اختیاری جز آنچه عباس اجازه ی آن را صادر کند، در اختیار ندارد؛ قانون اساسی، هیچ جایگاهی در این دولت ندارد؛ محمود عباس، قانون اساسی را مختل کرده و مجلس قانون گذاری را نه فقط در غزه، که حتی در کرانه باختری، به حاشیه رانده شده و از انجام وظایف و نقش خود براساس قانون، عاجز هستند و حتی برخی از آنها، از دریافت حقوق خود محرومند. 

نمایندگانی که خود به رئیس دولت خودگردان و وفاق ملی رای اعنماد می‌دهند و وظیفه نظارت و محاسبه بر آن را به عهده دارند، از اجام هرگونه عملی عاجزند؛ دولت وفاق نیز خود، از مجلس، ناتوان تر است؛ چراکه هیچ کارایی ندارد و مردم غزه وجود آن را نه پیش از جنگ و نه در اثنای آن، احساس نکردند.

پس از توافق جنگ، رئیس این دولت، صریحا گفته: حماس در لیست تروریسم بین الملل قرار دارد و دولت های جهان، ما را به عدم پرداخت حقوق کارمندان غزه سفارش کرده اند!!!
آقای رئیس، آیا نمی دانی که رئیس تو، همان رئیس دولت خودگردان و رئیس سازمان آزادی بخش فلسطین، خود نوافقنامه ی آشتی ملی و پس از آن، توافقنامه الشاطی را که به موجب آن رئیس وزرا و رئیس حماسی شده ای که تو الان وجود آن در لیست تروریسم بین الملل را یادآوری می کنی؟!! شما که این موضوع را می دانستید،چرا این توافقنامه ها را با حماس امضاء کردید؟!!

آیا من می توانم بگویم که محمود عباس، این توافقنامه را امضا کرد تا به خود وجهه قانونی دهد و تحت نظارت آمریکا و اسرائیل، به تنهایی حکومت کند  و همگی داستان موضع بین الملل در قبال تروریسم را فراموش کردید؟ شما پس از آنکه حماس را از دولت کنار گذاشتید، داستان حماس و تروریسم را به یاد آوردید، تا از مسوولیت ها و وظایف خود، براساس توافقنامه ی آشتی ملی در خصوص حقوق ها و مسائل دیگر، شانه خالی کنید. ولی اکنون که حماس این عقب نشینی را نپذیرفت و وجود خود و ملت فلسطین را با مقاومت و پایداری در جنگ 51 روزه، ثابت کرد، امروز محمود عباس  تصمیم به آزار حماس و پیروان آن از طریق آزار غزه و ساکنان آن گرفته است.با شرح این شرایط و اقدامات دولت وفاق و حکومت خودگردان، دیگر نیاز به شرح شاخص ها نیست...



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.