سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

شورای شهر اردبیل به تنش کشیده شد

بعد از گذشت یک هفته از انتخابات هیئت رئیسه جدید شورای شهر اردبیل، این بار اتفاقات اعضای کمیسیون شورای شهر اردبیل را به تنش و تشنج کشاند به طوری که با ترک جلسه ۴ عضو شورا این انتخابات ناتمام باقی ماند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که با نطق رئیس شورای شهر و واکنش رئیس سابق به برخی اظهارات و نارضایتی ها همراه بود اعضای شورای شهر اردبیل به موضوع انتخابات اعضای کمیسیون ورود پیدا کردند که

رئیس شورای شهر اردبیل در این ارتباط اظهار کرد: با توجه به اینکه در قانون مصوب برای شوراها و دستور العمل کمیسیون ها تنها تشکیل 3 کمیسیون مورد تاکید قرار گرفته ما پیشنهاد می کنیم تا با نظر جمع تعداد این 13 کمیسیون شورای شهر اردبیل به کمتر از 7 کمیسیون تعدیل شود.

ذکی الله خوشبخت افزود: هدف از این کار تخصصی و فعال و چابک سازی آن است که می توان با ادغام و تعدیل به یک وضعیت مناسب و خروجی مطلوب دست پیدا کند به طوری که در سال گذشته تعداد زیادی از کمیسیون شوراها خروجی مناسب نداشتند.

وی احترام به قانون و حفظ مقررات را لازمه کار شورا دانست و گفت: ما فراتر از قانون نه قصد فعالیت داریم و نه می خواهیم تعاملی با کسی برقرار کنیم.

بعد از مطرح شدن این پیشنهاد هیئت رئیسه، رئیس سابق شوری شهر اردبیل این پیشنهاد را منطقی ندانست و افزود: هیئت رئیسه نمی توانند پیشنهادی ارائه کنند و امکان ادغام یا تعدیل کمیسیون ها بدون نظر جمع امکان پذیر نیست و ما راضی به این کاهش تعداد شورا نیستیم.

حجت الاسلام محمدرضا سرداری تصریح کرد: ابطال یا کاهش تعداد کمیسیون ها و حرکت خودسرانه در این زمینه به هیچ وجه پسندیده نیست و ما امروز در جایگاه نمایندگی مردم باید تلاش کنیم تا ارائه خدمات کیفی تر انجام شود.

ولی نعمتی، دیگر عضو شورای شهر اردبیل این تعدیل و کاهش را پاک کردن صورت مسئله دانست و بیان کرد: به جای حرف باید کمیسیون ها تخصصی شده و تقویت شود نه اینکه بخواهیم آنها را حذف کنیم.

دو تن از اعضای شورای شهر اردبیل نیز با بیان تجربیات خود در حوزه ترافیک و خدمات شهری به صراحت اعلام کردند که حذف یا تعدیل کمیسیون های حمل و نقل و ترافیک و یا خدمات شهری به هیچ وجه در شان شورا نیست.

علیرضا سلیمانی، دیگر عضو شورای شهر ادغام کمیسیون ها و تخصصی شدن آن را ضروری خواند و گفت: امروزه بحث ترافیک و حمل و نقل شهری یک بحث تخصصی و مهندسی شده است و نمی توان تنها بر پایه تجربه و به صرف سابقه پلیسی در این حوزه ارائه راهکار کرد در حالی که ما به عنوان مهندس عمران هم صاحب علم و تجربه و هم فن در اداره این موضوع هستیم.

بعد از بحث و بررسی های مختلف و جمع بندی نظریات اعضای شورای شهر قرار شد هر 13 کمیسیون قبلی همچنان فعال بوده و اعضای آن مشخص شوند که برای کمیسیون فنی عمرانی علیرضا سلیمانی، بودجه و مالی حسین افسانه، کمیسیون حقوقی لیلا تقوی، فرهنگی اجتماعی ولی نعمتی، تحول اقتصادی و الگوی مصرف حجت الاسلام محمدرضا سرداری، زیباسازی محیط شهری علیرضا سلیمانی، بهداشت محیط لیلا تقوی، ایثارگران حجت الاسلام محمدرضا سرداری، خدمات شهری رحیم آقازاده و سلامت صفری، مشارکت و سرمایه گذاری علی هدایتی و پیگیری و نظارت لیلا تقوی ثبت نام کردند که با این ثبت نام ها 4 عضو شورای شهر اردبیل به یک باره با عصبانیت سالن را ترک کرده و 9 عضو شورای شهر بعد از 3 ساعت طرح موضوع تصمیم گرفتند تا جلسه نصفه و نیمه رها شده و در جلسه فوق العاده دیگر مباحث ادامه پیدا کند.

رئیس شورای شهر اردبیل با اظهار تاسف از برخی رفتارهای نامناسب در نشان دادن اعتراض برخلاف رویه دموکراسی اظهار کرد: عده ای تحمل ندارند که به رای مردم احترام بگذارند و با عربده کشی سعی در ایجاد تشنج و ناآرامی دارند.

ذکی الله خوشخبت افزود: این درست نیست که عده ای از اعضای شورا نابجا و بی دلیل اقدام به ترک جلسه بکنند و به وقت و جایگاه دیگر اعضا احترامی نگذارند.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: اردبیل ، شورا ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.