سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت/

استقرار خودروی سیار تجهیزات پزشکی در روستاهای محروم آستارا

رئیس شبکه بهداشت و درمان آستارا از استقرار خودروی سیار تجهیزات پزشکی با یک پزشک در روستاهای محروم این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، فرید عبدل‌پور پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از وضعیت بهداشت بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان اظهار کرد: با توجه به مرزی بودن شهرستان و تردد گردشگران مختلف در آستارا موارد و نکات بهداشتی باید از طریق نصب تابلو و هشداردهنده‌ها برای رعایت بهداشت اقدام شود.

وی با بیان اینکه سلامت جامعه موجب پیشرفت و توسعه می‌شود، افزود: رسیدگی به وضعیت جسمی و روحی افراد حائز اهمیت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آستارا جمعیت شناور این شهرستان را عامل شیوع بیماری‌های مختلف دانست و یادآور شد: در بحث مدیریت زباله نیز باید هشدارهای لازم در پارک‌ها و میادین شهر به مردم و گردشگران داده شود.

وی با اشاره به اینکه وجود بیماری‌های مختلف می‌تواند تبدیل به بحران شود، گفت: در بازدیدهای صورت گرفته وضعیت بهداشت آستارا بهتر از گذشته شده است.

عبدل‌پور درباره رسیدگی به بهداشت روستاهای محروم آستارا خاطرنشان کرد: خودروی سیار با تجهیزات پزشکی به همراه یک پزشک از ساعت هشت صبح تا 16 عصر در روستاهای محروم مستقر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه سیار از طرف مدیریت بهداشت آستارا پایش می‌شود، یادآور شد: با اجرای طرح سلامت به مقوله بهداشت توجه بیشتری شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آستارا با اشاره به اینکه سیاست‌های راهبردی بهداشت آستارا در قابل سند توسعه بهداشت دیده شده است، گفت: سیاست‌های راهبردی بهداشت در این شهرستان اتخاذ شده است.

وی برخی از مشکلات و محدودیت‌ها را به دلیل کمبود اعتبار و مشکلات ساختاری عنوان کرد و یادآور شد: توجه به این امر ضرورت دارد.

عبدل‌پور درباره نبود دستگاه سی‌.تی.اسکن و متخصص شکسته‌بند در بیمارستان آستارا، متذکر شد: پیگیری‌های لازم برای خرید دستگاه سی‌.تی.‌اسکن در ساختمان جدید بیمارستان صورت گرفته که همزمان با افتتاح بیمارستان جدید مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برای استقرار دو روز در هفته متخصص شکسته‌بند در بیمارستان آستارا مکاتباتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: بنده شخصاً برای استقرار تمام‌ وقت متخصص شکسته‌بند تلاش‌های زیادی انجام داده‌ام.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آستارا از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان از طرف دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان برای خرید تجهیزات بیمارستان این شهرستان خبر داد و یادآور شد: راه‌اندازی پنج عدد دستگاه دیالیز، تجهیز اتاق عمل چشم پزشکی آستارا، تعویض تخت‌های فرسوده بیمارستان و... از جمله اقدام‌ها بوده است.

وی لزوم دریافت کارت تندرستی برای مسئولان بوفه‌ مدارس، تهیه لیستی از اقلام غذایی غیرمجاز و مجاز در پایگاه تغذیه سالم مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: رشت ، پزشک ، درمان ، بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.