سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه خبرداد: ارتقاء زراعت استان در مقایسه با سال گذشته

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه گفت: رويكرد فصلي وزارت جهاد كشاورزي كه در راستاي فرامين مقام معظم رهبري بويژه موضوع اقتصاد مقاومتي تدوين شده نيل به خودكفايي در محصولات اساسي و استراتژيك نظير گندم،جو، دانه هاي روغني، حبوبات و علوفه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ علي اشرف منصوري افزود: استان كرمانشاه هم به لحاظ شرايط اقليمي ، وسعت اراضي و منابع آب و خاك يكي از استانهاي مناسب و مهم جهت دستيابي به اهداف مذكور مي باشد و هدف تعيين شده در استان كرمانشاه افزايش كمي و كيفي توليدات است.

وی عنوان کرد : ما در زراعت ديم مشكلات عديده اي داريم كه با تلاش همكاران و همراهي خوب كشاورزان براي هركدام از مشكلات نسخه علاجي تهيه شده كه منجر به تهيه پكيج و برنامه توسعه زراعت ديم در استان شده است.

منصوری افزود: اين مشكلات شامل كمبود تنوع ژنتيكي ارقام و حساسيت ارقام به تنشهاي محيطي و زيستي، كمبود هسته هاي بذري، فرسودگي ناوگان ماشين آلات كشاورزي، رعايت مسائل بهزراعي، مبارزه به موقع با آفات و امراض و علفهاي هرز و... مي باشد.

وي با اشاره به توفيقات كشاورزي در زراعت ديم گفت : خريد 630 هزار تن گندم بذري و معمولي با رشد بيش از 53 درصدي نسبت به سال قبل، ارتقاء جايگاه استان از رتبه پنجم در سال گذشته به رتبه سوم، دستيابي به ركورد توليد 13 هزار و300 كيلوگرم گندم آبي در كشور براي اولين بار در كشور، مهار آفت سن و مبارزه اساسي با علفهاي هرز و تجهيز و اصلاح بخشي از ناوگان ماشين آلات كشاورزي از جمله توفيقات استان مي باشد.

برچسب ها: کرمانشاه ، ارتقا ، زراعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.