سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

بیست و ششم مهرماه، آغاز المپیادهای درون مدرسه‌ای در کشور

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: المپیادهای درون مدرسه‌ای 26 مهرماه در کشور آغاز می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم بیست و ششمین دوره رقابت‌های علمی تخصصی معلمان تربیت بدنی کشور و دهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی در شیراز با اشاره به اینکه امسال المپیادهای درون مدرسه‌ای در سراسر کشور از 26 مهر تا دوم آبان ماه با حضور سه میلیون دانش آموز برگزار می‌شود، گفت: این المیپادها مینیاتوری از المپیک جهانی است که دبیر تربیت بدنی در مدرسه باید این طرح بزرگ را سامان دهد .

وی با اشاره به اهمیت درس تربیت بدنی در مدارس افزود: درس تربیت بدنی، بخش عملی تعلیم و تربیت است و معلمان آن به لحاظ سختی کار و فعالیت در سرما و گرما، معلم ترین معلم‌ها هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز انسان‌های تک ساحتی پاسخگوی نظام تربیتی ما نیستند،ادامه داد:درس تربیت بدنی، بخش عملی تعلیم و تربیت است.

حمیدی درخصوص آزمون‌های علمی تخصصی دبیران تربیت بدنی نیز بیان کرد:این آزمون‌ها به عنوان آموزش ضمن خدمت برای دبیران تربیت بدنی تلقی می‌شود که باید درخصوص محتوای آن استانداردسازی مناسبی ایجاد شود؛چرا که هم در آمادگی‌های جسمانی و مهارتی دبیران ورزش دخالت دارد و هم می‌تواند ‌ اطلاعات دبیران را به روز کند.

وی با بیان اینکه اساسنامه حقوقی و ملی فدراسیون‌های دانش آموزی جهت هیأت‌های ورزشی در حال طی مراحل اداری و قانونی است، گفت: از این پس هیأت‌های ورزشی دانش آموزی در قالب تشکیلات نهاد عمومی غیر دولتی به پیش می‌رود.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.