سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير كل "يونسكو" در پيامی:

ميراث فرهنگی پارسی می‌تواند با پويایی خود تمام بشريت را بهره‌مند سازد/ خاطرات سفر به اصفهان فراموش نشدنی است

"ايرنيا بوكووا" گفت: بازديد از بناهای باشكوه و آثار تاريخی اصفهان تأثيری فراموش نشدنی در من به يادگار گذاشت تا بتوانم غنای شگفت انگيز ميراث فرهنگی پارسی را ارج نهم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، "ايرنيا بوكووا" مدير كل "يونسكو" در پيامی از ميهمان نوازی گرم و ميزبانی سخاوتمندانه مردم اصفهان تشكر و قدردانی نمود.

در اين پيام مدیر کل یونسکو آمده است: ميراث فرهنگی پارسی مي تواند با پويايي خود ايران و تمام بشريت را بهره‌مند سازد و به ما راه و رسم زندگی در كنار يكديگر در عرصه تنوع و تفاوت را بياموزد.

وی افزود: موضوع ديگري كه در طول مأموريتم در ايران مراتحت تاثير قرار داد اهميت دولت شما به تحقيق و توسعه علمی و ايجاد فضایی مساعد برای مشاركت زنان و جوانان در عرصه علم و فناوری است.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه كارآفريني زنان و جوانان در عرصه علم و فناوري نيز ستودني است، تصريح كرد: من شاهد يك نمونه عالي آن در بازديد از شهرك علم و فناوري بودم.

وی تبادل نظر با كارشناسان استانداری اصفهان در زمينه مسائل مورد علاقه طرفين، خصوصا با توجه به اجرای پيشنهادات كميته ميراث جهانی را بسيار مناسب و سازنده دانست.

"ايرنيا بوكووا" تبادل نظر با كارشناسان و تأكيد بر ضرورت و حفظ ارتباط گردشگری پايدار با توسعه شهري در ميراثی از جمله مسجد جامع اصفهان را نيز سازنده خواند.

وي انگيزه سفر خود به ايران را داراي بنيان هاي مستحكمي كه از گذشته بنا نهاده شده بود، عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: اين سفر با هدف همكاري بيشتر سازمان يونسكو با كشور ايران و خصوصا استان اصفهان در راستاي پيشبرد اهداف مشترك پايان يافت.

گفتنی است؛مدیرکل یونسکو حدود سه ماه پیش به اصفهان سفر کرد و از بناهای تاریخی این شهر بازدید کرد.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، خاطرات ، سفر ، یونسکو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.