سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

امکان خطا در سرشماری کشاورزی کم است

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری اصفهان گفت:به دلیل الکترونیکی بودن و داشتن اطلاعات سال 82، امکان بروز خطا در سرشماری کشاورزی امسال کم است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛قاسمي در نشستی خبری اظهار داشت: مهر امسال، پنجمین سرشماری کشاورزی در کشور انجام می شود و قبل از این در سالهای 52،67،72 و 82 این کار انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری سرشماری کشاورزی، اهداف مهم این سرشماری را تهیه چارچوب برای نمونه‌گیری‌ها، تولید اطلاعات ساختاری و محک زدن داده‌های وزرات جهاد کشاورزی عنوان کرد.

قاسمی با اشاره به اینکه این سرشماری بدون استفاده از کاغذ و با تبلت انجام می شود،گفت: این سرشماری دارای سه فرم فهرست برداری، پرسشنامه بهره برداری و شناسنامه آبادی است و اطلاعات بر اساس این فرم ها وارد می شود.

مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری اصفهان با بیان اینکه 5 درصد تولید استان مربوط به بخش کشاورزی است، اظهار کرد: از نظر حجم بهره برداری کشاورزی، استان اصفهان در کشور بعد از استانهای خراسان، فارس، مازندران، کرمان و گیلان ششم است.

وی افزود: در شهرستان‎های استان نیز اصفهان، فلاورجان و نجف آباد بیشترین بهره بردار کشاورزی را دارد.

قاسمی با اشاره به وجود بیش از شش هزار و دویست خانوار بهره بردار کشاورز در شهر اصفهان اظهار کرد: در سال 82 این آمار در استان 202 هزار خانوار بود که هم اینک به حدود 270 هزار خانوار رسیده است.

گفتنی است؛بخش قابل توجهی از اشتغال در بخش کشاورزی استان اصفهان مربوط به تولید گوشت قرمز، شیر و لبنیات و مرغ است.در سال‎های اخیر بر اثر خشکسالی، تولید محصولات زراعی و سطح کشت در این استان رو به کاهش گذاشته است


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، امکان ، خطا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.