سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"ماری هارف": برای مقابله با داعش با ایران مشاوره می‌کنیم اما هماهنگی نه!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که ائتلاف علیه داعش برای مقابله با این گروه ترویستی با ایران و سوریه هماهنگی و همکاری نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت کاخ سفید؛ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کهاین کشور هماهنگی با ایران برای اقدام علیه داعش ندارد.

وی درباره جزئیات سخنرانی امشب باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: اوباما به صورت روشنی از میزان جدی بودن تهدید داعش علیه عراق، سوریه، منطقه و آمریکا سخن خواهد گفت و به نشانه های راهبرد و ائتلاف علیه داعش با مشارکت دولت فراگیر جدید عراق اشاره خواهد کرد و این که این سازمان چگونه مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا عملیات نظامی آمریکا به سوریه نیز کشیده خواهد شد، گفت: ما با نظام سوریه همکاری نخواهیم کرد و می خواهیم شرکایی نظیر دولت عراق داشته باشیم و دیروز جان کری وزیر خارجه گفتگوهایی با مقامات عراقی داشته است. آمریکا متحدان دیگری در منطقه و جهان دارد که می توانند در نبرد علیه داعش مشارکت داشته باشند.

ماری هارف در پاسخ به این پرسش که مطبوعات آمریکایی به این مسئله اشاره می کنند که ممکن است اوباما وارد جنگ علیه داعش در سوریه شود، گفت: من اطلاعی از جزئیات سخنرانی رئیس جمهور اوباما ندارم ولی به این مسئله اشاره می کنم که جنگ ما علیه داعش محدود به مرزهای جغرافیایی نیست و این جنگ به شیوه های مختلف به همراه متحدان متعددی صورت خواهد گرفت چرا که داعش تهدیدی جدی و بزرگ برای عراق و سوریه است.

وی در پاسخ به این پرسش که جان کری در عراق به بازنگری در ساختار ارتش این کشور اشاره کرده است، آیا قرار است بار دیگر شوراهای بیداری در عراق تشکیل شود، گفت: جان کری به شماری از موضوعات اشاره و تاکید کرد حیدر العبادی نخست وزیر جدید عراق خود را به اتحاد گروه های عراقی و تقویت توان نیروهای مسلح این کشور متعهد می داند. شکی نیست شکل گیری این اتحاد بخشی از مبارزه علیه داعش است. ما در گذشته با عشایر سنی عراق همکاری کردیم و در حال حاضر نیز همکاری می کنیم چرا که تهدید داعش علیه همه است و تنها محدود به شیعیان و کردها نیست و سنی ها را نیز تهدید می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با ایران به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در این جنگ هماهنگی خواهید داشت، گفت: ما به لحاظ نظامی با ایران هماهنگی نخواهیم کرد و با این کشور تبادل اطلاعاتی نخواهیم داشت و شاید با ایران درباره تهدید داعش گفتگو شود. این گروه تهدیدی برای ایران است و از همه طرف ها که بر عراق تاثیرگذارند می خواهیم که از تشکیل دولت جدید فراگیر و نیروهای امنیتی این کشور حمایت کنند و این همان پیامی است که برای ایرانی ها ارسال می کنیم.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.