سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

مسلمانان می‌توانند با "حربه نفت" حقوق فلسطینی‌ها را استیفاء کنند / اختلافات مسلمین در حال عقیم سازی جهان اسلام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت های منطقه اگر با هم متحد بودند می‌توانستند با "حربه نفت "دنیا را وادار کنند تا حقوق ضایع شده فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بعداز ظهر امروز طی سخنانی در همایش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین با اشاره به ضرورت یافتن راه حلی برای نجات فلسطین گفت : بدون تردید می‌توان طرحی عملی را برای نجات فلسطین و تمام مناطقی که مسلمانان در ان مغلوب کفار شده‌اند،‌پیدا کرد و این چیزی است که خداوند مکررا از ما خواسته است.
 
وی ادامه داد: ما با قدرت اسلامی که داریم می‌توانیم راه حلی برای نجات فلسطین پیدا کنیم،البته این قدرت بین حدود 60 کشور تجزیه شده است و این کشورها در داخل خود گرفتار جریانات مختلف هستند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تاکید قرآن بر وحدت میان مسلمانان اظهار داشت: قرآن کریم مسلمانان را از نزاع نهی کرده است و هشدار داده است که اگر تنازع داشته باشید ابهت خود را از دست می‌دهید و از این مضامین در قرآن فراوان است و ما مکلف به عمل به این مضامین هستیم.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه شرایطی که امروز بر امت اسلامی می گذرد ،چیزی نیست که مورد رضایت خداوند باشد بیان داشت: مسلمانان با قدرت نیروی انسانی زیاد و قدرت جغرافیایی و قدرت دسترسی به منابع طبیعی می‌توانند با اتحاد از این قدرت‌ها به عنوان یک حربه بزرگ به صورت صحیح استفاده کنند اما عیب کار اینجا است که مسلمانان متحد نیستند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چگونه می توان افکار ارائه شده در این نوع همایش‌ها را جامع عمل پوشاند، گفت: علمای جهان اسلام می توانند در جهت اتحاد مسلمین تصمیمات بزرگ و سرنوش‌سازی را اتخاذ کنند و نمونه بارز این امر را می‌توان در فراخوانی که چندی پیش آیت‌الله سیستانی در جهت اتحاد مردم عراق علیه داعش صادر کرد،‌ مشاهده کرد.
 
آیت‌الله هاشمی رفنسجانی با اشاره به اینکه مواجهه مسلمانان با دشمن صهیونیستی بدون حمایت  دولت های اسلامی امکان‌پذیر نیست،تصریح کرد: دولت های اسلامی اگر واقعا بخواهند به اسلام عمل کنند و جواب ندای استغاثه مسلمانی را بدهند؛ هیچ حجتی برای ترک این تکلیف که همان مقابله با دشمن صهیونیستی است ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران سال‌ها است که تحت تحریم های دول غربی قرار دارد و حتی در سال‌ها ی اخیر این تحریم ها شدت گرفته‌اند،اما ما همواره با صراحت اعلام کرده ایم که فلسطینیان را مسلح می‌کنیم تا در غزه از خود دفاع کنند.
 
وی ادامه داد: ما با صراحت اعلام کرده ایم که حزب‌الله لبنان را حمایت کردیم و آنها در جنگ 33 روز توانستند پشت اسرائیل را به خاک بمالند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مقاومت50 روزه مردم غزه در برابر حملات ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در جنگ اخیر،‌ مردم غزه 50 روز مقاومت کردند و در نهایت با درخواست تلاویو آتش بس بر قرار شد که البته کار عاقلانه ای بود؛چرا که جان مردم در خطر بود و این همه دستاورد در جبهه مقاومت در شرایطی است که در میان کشورهای اسلامی تنها ایران به طور کامل از فلسطین حمایت می‌کند و اگر تمام کشورهای اسلامی به این حمایت بپردازند اتفاقی شگرف رخ می‌دهد.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از تفرقه میان مسلمانان بیان داشت: اگر ما مسلمانان تفرقه داشته باشیم امکاناتمان را صرف تخریب و بدنام کردن هم می کنیم و مبارزات برای به دست آوردن صندلی‌های مجلس و ریاست جمهوری هدف ما می‌شود.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه علمای اسلامی در بحث فلسطین پیشتاز هستند اظهار داشت: ما به عنوان مذهب شیعه نمی توانیم نفوذ گسترده‌ای در سطح مسلمین داشته باشیم و ضرورت داردکه کشورهای دارای مذاهب اهل سنت برای وحدت مسلمانان پیش‌آهنگ شوند و برای تحقق این مهم نقش علما بسیار برجسته است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نبرد اخیر غزه نشان داد که رژیم صهیونیستی شکست پذیر است، تصریح کرد: مشکل اصلی ما مسلمانان در اختلاف است،‌اختلافی که به تعبیر قرآن معلول بغی است.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: اختلاف اشکالی ندارد ،حتی می توان در یک تفکر دینی نیز اختلاف داشت اما این اختلاف نباید منجر به نزاع شود و اگر چنین شد؛ تجاوز از حق صورت گرفته است که در حال حاضر در کشورهای اسلامی شاهد این مسئله هستیم.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این اختلافات است که موجب شکل گیری گروه‌های تروریستی و تکفیری در جهان اسلام شده است،اظهارداشت: جنایاتی که داعش به اسم اسلام بر مردم عراق تحمیل می‌کند، نتیجه همان اختلافات است و امروز می‌بینیم که دستگاه های تبلیغاتی کشورهای غربی این گروه تروریستی را گروه اسلامی می‌خوانند! که باید پرسید اعمال این گروه با کدام یک از موازین اسلامی انطباق دارد؟ و ما باید بگوییم که این داعشی‌ها حتی از کفار هم بدترند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از دامن زدن به اختلافات میان شیعه و سنی بیان داشت: ما در کشوری اسلامی همچون پاکستان شاهدیم که هر روز در مساجد مختلف بمب گذاری می‌شود و یا در افغانستان 40 سال است که وضع موجود حاکم است و حضور 13 ساله ناتو در این کشور هم نه تنها وضع امنیتی را بهبود نبخشیده است که حتی بدتر هم کرده است.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به نقش کشور مصر در مسئله فلسطین هم گریزی زد و تصریح کرد: مصر قدرتی بود که همواره پشتیبان فلسطین بود ؛اما وقتی سران این کشور فریب خوردند و پیمان منحوس کمپ دیوید را منعقد کردند سنگر اصلی دفاع از فلسطین تخریب شد.
 
وی ادامه داد: با اینکه مردم غزه 50 روز زیر بمباران ارتش صهیونیستی بودند؛ اما مقامات مصری از ترس اخم استکبار گذرگاه‌های مرزی را باز نکردند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه یک خلا جدی در میان مسلمانان وجود دارد، بیان داشت: مسلمانان با وجود کتاب واحد و پیامبر واحد چرا اینگونه عمل می‌کنند و چرا افتراق دارند؟.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند یک نمونه خوب برای کشورهای اسلامی جهت حمایت از فلسطین باشد،گفت:جمهوری اسلامی فلسطینی‌ها را به دلیل اینکه مسلمان هستند و مظلوم هستند حمایت می‌کند و تبعات این حمایت را هم می‌پردازد.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه استکبار عامل تفرقه در میان امت اسلامی است بیان داشت: 3 عنصر در جهان اسلام وجود دارد که مانع آزادی مسلمانان است و جمهوری اسلامی ایران این مثلث شوم را شکسته است و کشورهای اسلامی دیگر نیز باید از ایران الگوبرداری کنند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام استکبار،‌استبداد و تکفیر را مثلث شومی دانست که مانع آزادی مسلمانان هستند و بیان داشت: استکبار و استبداد لبه دو قیچی هستند که منافع مسلمانان را هدف قرار داده‌اند و در دوران اخیر تروریستی‌های تکفیری نیز به آنها اضافه شده اند.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه به انقلاب ناموفق مصر اشاره کرد و اظهار داشت: مردم مصر که با تحمل مشکلات زیاد دولت نظامی مستبد را ساقط کرده بودند نتوانستند انقلاب خود را به سرانجام برسانند و به دلیل مشکلاتی که ایجاد شد از جمله صنعت توریسم و قطع کمک‌های خارجی مردم مصر مستصل شدند و بار دیگر به یک مستبد نظامی پناه بردند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اختلافات میان مسلمانان در حال عقیم سازی اسلام اتصریح کرد: یکی از وظایف علمای اسلام دعوت مسلمانان به همکاری است، البته من نمی‌گویم وحدت کامل چون وحدت کامل نیازمند ایدئولوژی و تاکتیک است و همین همکاری هم مطلوب است.
 
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: ما دولت‌های منطقه اگر با هم متحد بودیم می‌توانستیم با "حربه نفت" دنیا را وادار کنیم که حق فلسطینی‌ها را بدهد.
 
وی ادامه داد: ما مسلمانان اگر متحد می‌شدیم و یک سال از فروش نفت خودداری می‌کردیم دنیا نمی‌توانست تحمل کند؛ اما اکنون شاهد هستیم که یک کشور اسلام برای بیرون راندن کشور مسلمان دیگری از چاه‌های نفت با استکبار همکاری می کند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امنیت ساکنان سرزمین‌های اشغالی در جنگ اخیر غزه از بین رفت، گفت: یک سوم کسانی که از خارج به سرزمین ‌های اشغالی آمده بودند؛ به دلیل کاهش ضریب امنیت سرزمین های اشغالی در حال خروج هستند.
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به ترس و وحشت صهیونیست‌ها از قدرت موشکی مقاومت اظهار داشت: حزب‌الله لبنان از شمال، مقاومت غزه از جنوب صهیونیست‌ها را در تیررس قرار داده اند و اگر کرانه باختری هم مسلح شود ،دیگر هیچ نقطه از سرزمین های اشغالی امن نخواهد بود و این اوضاع مطلوب در شرایطی اتفاق افتاده که تنها یک کشور اسلامی یعنی ایران از فلسطین حمایت می‌کند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی در دفاع از مقاومت اسلامی خاطرنشان کرد: ما از کشورهای اسلامی توقعی جز ایجاد همکاری برای حمایت از مقاومت فلسطین نداریم که این حمایت تبعاتی را هم به دنبال دارد که این تبعات قابل تحمل است.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: هاشمی ، رفسنجانی ، اتحاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.