سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت حضور اسرائیلی‌ها در دانشگاه ژوهانسبورگ

دانشگاه ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی حضور دانشگاهیان اسرائیلی در هیئت علمی این دانشگاه را ممنوع کرد و برای تحصیل دانشجویان اسرائیلی در دانشکده‌های مختلف خود نیز شرط گذاشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری صفای فلسطین، دانشگاه ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی حضور دانشگاهیان اسرائیلی در هیئت علمی این دانشگاه را ممنوع کرد و برای تحصیل دانشجویان اسرائیلی در دانشکده‌های مختلف خود نیز شرط گذاشته است. 

این دانشگاه همچنین سایر دانشجویان را به شرطی پذیرش می‌کند که از سیاستهای رژیم صهیونیستی در شهرکسازی ، مصادره زمینهای فلسطینیان ، نقض آزادیهای عمومی یا انکار حقوق تاریخی فلسطینیان اعلام بیزاری کنند.

عبد الحفیظ نوفل سفیر فلسطین در آفریقای جنوبی چهارشنبه با اعلام این خبر افزود شورای آکادمیک دانشگاه ژوهانسبورگ تصمیم گرفته است میزبان هیچ یک از دانشگاهیان یا استادهای پروازی که در دانشگاههای اسرائیل فعالیت می‌کنند نباشد.

وی افزود این دانشگاه تصمیم گرفته است با این عده قرارداد تدریس امضا نکند علاوه بر اینکه هیچ دانشجوی اسرائیلی را در دانشکده‌های مختلف خود پذیرش نخواهد کرد مگر آنکه تعهد بدهند برای نهادهای امنیتی و نظامی اسرائیلی کار نکنند. 

نوفل گفت دانشگاه ژوهانسبورگ از نخستین دانشگاههای آفریقای جنوبی بود که سه سال پیش تصمیم شجاعانه تحریم دانشگاههای اسرائیل را گرفت.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.