سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه روابط اقتصادی ایران و امارات

در سفر فعالان اقتصادی امارات به استان فارس بر توسعه روابط اقتصادی فارس و امارات تأکيد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صفري مديرکل روابط عمومي و امور بين الملل استانداري فارس امروز گفت در ديدار فعالان اقتصادي و جمعي از سرمايه گذاران اماراتي با استاندار فارس ضمن تأکيد بر روابط اقتصادي دو کشور بر سرمايه‌گذاري فعالان اقتصادي امارات در پروژه‌هاي عمراني فارس تبادل نظر و توافق شد.

دکتر احمدي استاندار فارس در اين ديدار با بيان اين که سياست دولت تدبير و اميد فراهم کردن
زمينه سرمايه گذاري خارجي در کشور است گفت : از سرمايه گذاري براي احداث هتل در شيراز و همچنين ساخت ترمينال پروازهاي خارجي فرودگاه شيراز که به ميزان 25 هزار متر مربع بوده و به صورت BOT قابل اجرا است پشتيباني مي شود.

استاندار فارس در ديدار با هيأت سرمايه گذاراي از کشور امارات افزود : ايران را خانه دوم خود بدانيد زيرا ما با تمام توان از سرمايه شما و سرمايه گذاري شما پشتيباني مي کنيم.

نماينده عالي دولت در استان فارس با بيان اين که ايرانيان زيادي در امارات متحده عربي به فعاليت اقتصادي مي پردازند به روابط استراتژيک جمهوري اسلامي ايران با چين اشاره کرد و افزود : از فعاليت هاي اقتصادي سرمايه گذاران دو کشور دوست و برادر پاکستان و امارات در استان فارس حمايت مي کنيم.

وي با اشاره به اين که استان فارس در حوزه هاي مختلف آماده همکاري با سرمايه گذاران خارجي است گفت : نفت ، گاز و پتروشيمي و ساير صنايع و همچنين معادن غني فارس زمينه هاي مناسبي براي حضور سرمايه گذاران خارجي در استان است.

استاندار فارس ظرفيت هاي گردشگري اين استان را کم نظير توصيف کرد و گفت : مناطق باستاني برجسته اي همچون تخت جمشيد و پاسارگاد در زمينه توريسم ظرفيت هاي قابل توجهي براي سرمايه گذاري دارند.

استاندار فارس گفت : منطقه ويژه اقتصادي شيراز ظرفيت مهمي براي جلب سرمايه گذاري خارجي و صادرات کالاي توليدي با استفاده از معافيت هاي قانوني ويژه مناطق ويژه است.

دکتر احمدي به طرح احداث منطقه ويژه شهر سلامت به مساحت يک هزار هکتار در شيراز اشاره کرد و افزود : شيراز از گذشته به عنوان قطب پزشکي مطرح بوده و با توجه به ظرفيت هاي خود پذيراي بيماران فراواني از کشورهاي همسايه بوده است و احداث شهر سلامت مي تواند اين ظرفيت هاي را گسترش دهد.

در اين ديدار مديران شرکت سرمايه گذاري رويال کلوب گزارشي از فعاليت هاي سرمايه گذاري خود ارائه داده و خواستار مشارکت در بخش صنايع سنگين استان فارس شدند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.