سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دامادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شاخصی برای طراحی معماری ایرانی_اسلامی نداریم/ ضرورت طراحی الگوی مناسب برای لباس ایرانی_اسلامی

عضو کمیسیون عمران در مجلس، گفت:در معماری اسلامی باید بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد الگوسازی کنیم ، اما وقتی که شاخصی نداریم طبیعتا الگویی نیست که براساس آن معماری اسلامی ساخته شود و در مرحله اجرا نیز اتفاقی رخ نخواهد داد.

"محمد دامادی" نماینده مردم مازندران در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سبک زندگی ایرانی_ اسلامی در معماری، گفت: در معماری اسلامی باید بر اساس شاخص‌هایی که وجود دارد الگوسازی کنیم اما وقتی که شاخصی نداریم طبیعتا الگویی نیست که براساس آن معماری اسلامی ساخته شود و در مرحله اجرا نیز اتفاقی رخ نخواهد داد.
 
دامادی با بیان این که در یک مقطع زمانی معماری زندگی ایرانیان بر اساس حوزه‌های دینی و معرفتی بود، اظهار داشت: در گذشته بر این اساس مشخصه‌هایی را داشتیم در حال‌حاضر این شاخص‌ها فراموش شده و اگر بخواهیم در راستای معماری اسلامی گام برداریم باید در امر آموزش اقداماتی را انجام دهیم.
 
عضو کمیسیون عمران، افزود: باید برای به وجود آوردن معماری به سبک زندگی ایرانی _اسلامی زمانی را تعیین کرده و یک برنامه مدون و منظمی را طراحی کنیم.

دامادی بابیان اینکه طراحی لباس نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در حال حاضر مطرح است، افزود: متاسفانه در طول چند سال اخیر نتوانسته‌ایم بر اساس الگوی مناسب لباسی ایرانی _اسلامی طراحی کنیم.

عضو کمیسیون عمران با تاکید بر به وجود آمدن سبک زندگی اسلامی گفت: زمانی که مساجد در کشور ما ساخته می‌شد براساس معماری اسلامی بود و امروزه نیز به همین صورت است، اما در حوزه زندگی باید با برنامه‌ریزی و آموزش این برنامه را پیاده کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.