به گزارش
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ، محمودیان عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در اولین کنفرانس صنعت پخش ایران که در سالن همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه اگر به کتابهای بازاریابی قبل از دهه پنجاه مراجعه کنیم تاکید روی مقوله توزیع را مشاهده میکنیم؛ اظهار داشت: وقتی وضعیت را کالبد شکافی میکنیم، متوجه میشویم غربیها روشهای تولید را یاد گرفته و از حیث آن خیالشان راحت بوده است لذا در مقیاس گسترده تولید داشته و با انبوه پیامهای تبلیغاتی مصرف را بمباران میکردند.
وی با بیان اینکه نقصان در توزیع برند آسیب میرساند، گفت: بر خلاف تصور خیلیها که میگویند برند یعنی تبلیغات باید این نکته را متذکر شد که یکی از عوامل برند نظام توزیع کارآمد است و شرکتی در عملیات مارکتینگ موفق است که توزیع را خوب مدیریت کند.
وی با اشاره به شکاف راهبردی افزود: اگر در تولید موفق باشیم ولی در کالا رسانی عملکرد ضعیفی داشته باشیم این امر سبب از بین رفتن تعادل میشود و تعادل راهبردی نخواهیم داشت.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه بیان کرد: وقتی که مطالب علمی در حوزهای وجود نداشته باشد یعنی مراکز فعال در آن بیشتر بطور تجربی کار میکنند.
به گفته وی انتقال قدرت و مدلهای پیشرفت توزیع دو تحول بزرگی است که شرکتهای پخش تحت تاثیر قرار میدهد.
انتهای پیام/