سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

زائران ایرانی اهل تشیع و تسنن مراقب حرکت شیطانی اختلاف‌اندازیِ تکفیری‌ها باشند

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از زائران ایرانی اهل تشیع و تسنن در حج امسال خواست مراقب حرکت شیطانی اختلاف‌اندازیِ تکفیری‌ها و فتنه‌گران باشند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجةالاسلام قاضی عسگر در مراسم بدرقه توسط رئیس دفتر مقام معظم رهبری برای عزیمت به سرزمین وحی اظهار کرد: خداوند را سپاسگزاریم که یک‌بار دیگر به ما توفیق خدمتگزاری به ضیوف الرحمن را عنایت کرد.

وی ادامه داد: این توفیق را داریم که همراه با حدود 64 هزار نفر از سفیران فرهنگی انقلاب اسلامی در حج امسال حضور یابیم و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) را به مردم جهان برسانیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اضافه کرد: شعاری که برای حج امسال انتخاب شد، «حج، معنویت، خودباوری و اتحاد اسلامی» است که بر همین مبنا امور فرهنگی سامان خواهد گرفت و مجموعه برنامه‌های بعثه رهبری حول این شعار خواهد بود.

وی با بیان این‌که دیدار با مقام معظم رهبری نقشه راه ما را مشخص کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار راجع به ظرفیت‌های حج اشاره‌های مهمی داشتند و مردم به ویژه زائران را موظف فرمودند به این ظرفیت‌ها توجه کرده و از تمام ظرفیت حج استفاده کنند.

حجةالاسلام و المسلمین قاضی عسگر ادامه داد: استفاده از تمام ظرفیت‌های حج رسالت اولیه ماست و بسیار مهم است که در امور اجرایی و فرهنگی بستر را برای زائران به گونه‌ای فراهم کنیم که از تمام ظرفیت حج استفاده کنند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان این‌که نکته دوم مساله وحدت و اتحاد امت اسلامی است، گفت: امروز شرایط جهان اسلام، شرایط خطرناکی است به گونه‌ای که دشمنان ما تکفیری‌ها را تحریک کردند و آن‌ها را به وجود آوردند و آن‌ها را وادار کردند تا در درون جامعه اسلامی فتنه ایجاد کنند.
به گفته حجةالاسلام والمسلمین قاضی عسگر طبیعی است که شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت و همچنین زائران اهل سنت که از ایران عازم سرزمین وحی می‌شوند وظیفه دارند برای مقابله با این حرکت شیطانی تلاش کنند و مراقب باشند فتنه‌گران از ما سوءاستفاده نکنند.

وی با بیان این‌که در دیدار اخیر کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب اسلامی حضور در نمازهای جماعت در سرزمین و همنشینی با مسلمانان دنیا مورد تأکید معظم له قرار گرفت، افزود: امیدواریم در ایجاد بستر اتحاد اسلامی و وحدت مسلمین موفق باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تأکید کرد: همه ساله تلاش ما بر این بوده که در محیط عربستان به گونه‌ای عمل کنیم تا نظام جمهوری اسلامی ایران در بین امت‌ها و ملت‌ها سربلند و سرافراز باشد و امسال نیز به طور طبیعی به همان گونه عمل خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته دو مراسم دعای کمیل در مدینه قبل و دو دعای کمیل در مدینه بعد خواهیم داشت و مراسم برائت از مشرکین و دعای عرفه نیز در سرزمین عرفات برگزار می‌شود.

قاضی‌عسگر یادآور شد: همایش‌های بین‌المللی با حضور شخصیت‌ها و فرهیختگان جهان اسلامی برگزار می‌شود که خوشبختانه با بستر فراهم‌ شده می‌توان انتظار داشت همایش‌های امسال شکوهمندتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

سرپرست حجاج ایرانی اضافه کرد: در روزهای اخیر شاهد بودیم که مفتی اعظم عربستان موضع‌گیری بسیار جدی و محکمی علیه داعش و گروه‌های تکفیری داشت و مقامات عربستان سعودی نیز چنین موضعی دارند و با توجه به نظر واحد جهان اسلام در قضیه فلسطین، طبیعی است در این زمینه و تقریب بین مذاهب و امت اسلامی بیش از گذشته تلاش خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: گاهی ضوابط عربستان مشکلاتی را برای زائران ما ایجاد می‌کند که درصدد گفت‌وگو با آن‌ها هستیم و قبلاً نیز گفت‌وگوهایی شده و امیدواریم مشکلات به حداقل برسد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ادامه داد: انتظارمان از مسئولان دولت عربستان این است که با زائران عزیز کشورها به ویژه ایران اسلامی با مهربانی بیش‌تری همکاری کنند و ما نیز تلاشمان بر این است که حج امسال مانند سال‌های گذشته آرام و با شکوه برگزار شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: حج ، اختلاف افکنی ، اتحاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.