سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لس آنجلس تایمز مدعی شد:

مقامات آمریکایی برنامه کلی و اهدافشان در عراق را برای ایرانیان شرح داده‌اند

روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که مقامات ایرانی و آمریکایی، هفته گذشته در یک نشست با حضور مقامات رده بالای دو کشور درمورد گروه داعش گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم "پل ریشتر" افزود: ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت ویلیام جی برنز، معاون این وزارت خانه در حاشیه یک اجلاس به طور مختصر در مورد داعش با مقامات ایرانی گفتگو کرده است. این نشست پنجشنبه و جمعه گذشته با هدف گفتگو درمورد مذاکرات بین المللی برسر برنامه هسته ای ایران در ژنو برگزار شده بود.

برنز و مقامات ایرانی در نشست ماه ژوئن خود در وین نیز درمورد این موضوع به طور کوتاه گفتگو کرده بودند.

"هارف" گفت: هرازگاهی بحث درمورد چنین تهدیدهایی در حاشیه نشست ها مطرح می‌شود و در نشست اخیر هم چنین اتفاقی افتاد. 

لس آنجلس تايمز نوشت: مقامات ایرانی و آمریکایی همچنان اصرار دارند که درمورد بحران عراق با یکدیگر همکاری نخواهند کرد، هرچند که هردو تلاش می کنند پیشروی گروه منشعب از القاعده را در شمال عراق متوقف کنند. هم آمریکا و هم ایران به نیروهای کرد در منطقه مشاوره می دهند و هواپیماهای آمریکایی نیز از هشتم اوت تاکنون بیش از 150 بار مواضع داعش را بمباران کرده اند.     

لس آنجلس تايمز در پایان نوشت: تحلیلگران و دیپلمات ها معتقدند مقامات آمریکایی برنامه کلی و اهدافشان در عراق را برای ایرانیان شرح داده اند.



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.