سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یادگاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقدام نروژ برای اخراج دانشجویان ایرانی از قبل به این کشور دیکته شده بود

رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور گفت: یک سری موارد دستوری وجود دارد که به کشورهایی مثل نروژ دیکته می‌شود اصل تصور اینگونه کشورها این است که داشجویان کشورمان دارای استعداد بالایی در رشته‌های مختلف تحصیلی هستند و این امکان وجود دارد که از این استعداد و توانایی در کشورمان استفاده کنند.

"محمدحسین یادگاری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه مشکل کشور نروژ تفکرات کشورهای اروپا و آمریکا است نه تحصیل یا زمینه فعالیت دانشجویان ایرانی در این کشور، اظهار داشت: اصل تصور اینگونه کشورها این است که داشجویان کشورمان دارای استعداد بالایی در رشته‌های تحصیلی هستند و این امکان وجود دارد که از این استعداد و توانایی در کشورمان استفاده کنند.

 وی ادامه داد: همچنین یک سری موارد دستوری وجود دارد که به این کشورها دیکته می‌شود تا مقابل دانشجویان ایرانی بایستند و به این صورت است که دانشجویان ایرانی مقیم نروژ را اخراج کردند.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: بنابراین اینگونه اقدامات از قبل در دستور کار این کشورها بوده است به طور مثال بنده به خاطر دارم زمانی که مسائل هسته‌ای و زیست فناوری مطرح بود، اعلام کردند که برای دانشجویانی که یک یا دو واحد درس فیزیک یا فیزیک هسته‌ای دارند تدریسی صورت نگیرد. 

یادگاری تصریح کرد: علت اصلی این اقدام چیزی جز این نیست که دانشجویان علمی را که فرا می‌گیرند برای کشورشان استفاده نکنند و استفاده از این برخوردها به لحاظ سیاسی و علمی برای آنها حائز اهمیت است هر چند که اعلام می‌کنند فعالیت علمی ما جدای از فعالیت سیاسی است اما عملشان همراه با سیاست بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه باید وزارت امور خارجه، وزارت علوم تحقیقات و فناوری هم چنین وزارت بهداشت و درمان این موضوع را پیگیری کنند تا اینگونه مسائل به نحو مطلوب حل شود این موضوع بستگی به خود دانشجو دارد که کدام دانشگاه را در داخل کشور انتخاب کند اما  باید زمینه فراهم باشد تا همان درس‌هایی را که خواندند، ادامه دهند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، دانشجویان ، نروژ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.