سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملکه انگلیس در مناظرات همه‌پرسی اسکاتلند دخالت نمی‌کند

ملکه انگلیس به مناظرات و گفتگوها درباره همه‌پرسی استقلال اسکاتلند وارد نمی‌شود و در این مورد دخالت نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، کاخ باکینگهام اعلام کرد ملکه الیزابت به مناظرات و گفتگوها درباره همه‌پرسی استقلال اسکاتلند وارد نمی‌شود.

این اعلامیه روز سه شنبه (۱۸ شهریور، ۹ سپتامبر) در بحبوحه گزارش رسانه‌های انگلیسی درباره این که "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس برای درخواست از ملکه به منظور مداخله در همه‌پرسی هفته آینده بر سر استقلال اسکاتلند تحت فشار قرار دارد، صادر شد.

سخنگوی کاخ باکینگهام در این باره گفت: "بی‌طرفی فرمانروا طبق قانون اساسی یک اصل معین است ... که ملکه نیز در سراسر دوران سلطنت خود آن را نشان داده است. از آنجایی که پادشاه بالاتر از سیاستمداران است کسانی که در دفتر سیاسی کار می‌کنند وظیفه دارند از تداوم این روند اطمینان حاصل کنند."

وی افزود: "هر گونه پیشنهادی مبنی بر این که ملکه خواهان تاثیرگذاری بر نتیجه کمپین همه‌پرسی کنونی است مطلقا نادرست است. عقیده علیا حضرت این است که این مساله به مردم اسکاتلند ارتباط دارد."

سران 3 حزب سیاسی اصلی انگلیس یعنی کامرون، رهبر محافظه کاران انگلیس، اد میلیبند، رهبر حزب کار و نیک کلگ، رهبر حزب لیبرال دموکرات اعلام کردند روز چهارشنبه (۱۹ شهریور، ۱۰ سپتامبر) در تلاش برای گسترش کمپین علیه استقلال اسکاتلند به این منطقه سفر خواهند کرد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی موسسه "یوگاو" که هفتم سپتامبر منتشر شد نشان می‌دهد برای نخستین بار موافقان جدایی اسکاتلند از انگلیس با ۵۱ درصد از مخالفان وقوع این امر با ۴۹ درصد پیشی گرفته‌اند.

قرار است همه‌‌پرسی استقلال اسکاتلند در تاریخ ۱۸ سپتامبر برگزار شود. این همه پرسی ممکن است پس از بیش از ۳۰۰ سال اتحاد سیاسی، به جدایی اسکاتلند از انگلیس منجر شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.