سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احساس بیهود‌گی ، مهمترین آسیب در کودکان طلاق

طلاق والدین موجب می‌شود تا فرزندان به مرور زمان احساس بیهودگی نسبت به خود داشته باشند.

حجت الااسلام و‌لمسلمین مهدی جهانگیری کارشناس خانواده در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در مورد مشکلات بچه‌های طلاق گفت: دختر و پسر بدون تفکر و با چشمانی بسته هسر مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و همین کم توجهی در انتخاب همسر موجب بروز مشکلاتی بین آنها بوده و جنگ و جدل‌ها آغاز می‌شود.

وی افزود: والدین پس از حل نشدن مشکلاتشان به فکری جز جدایی نمی‌افتند اما آنها غافل از این هستند که طلاق ضربه‌ای مهلک به فرزندانشان می‌ زند به طوری که به مرور زمان فرزند احساس بیهودگی می‌کند.

این کارشناس اظهارداشت: فرزند دیگر نمی‌تواند پدر و مادر خود را با هم ببیند و مشکلات عاطفی خود را به طور کامل حل کند و با دیدن دوستانش که  دارای  والدین هستند احساس حسادت به او دست می‌دهد و همین حس ضربه‌ی مهلکی برای او بوده‌ و فرزندان دچار افسردگی شدیدی می‌کنند.

وی اضافه کرد: فرزند طلاق نمی‌تواند در خانواده‌ای متلاشی مشکلات خود را حل کند و از لحاظ عاطفی تقویت شود به دنبال آن در بیرون از خانواده می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: ضربه‌ای که به بچه‌های طلاق می‌خورد فقط در خود او تاثیر نمی‌گذارد بلکه جامعه‌ای که او در آن زندگی می‌کند نیز تاثیر می‌گذارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اسیب ، کودکان ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.