سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید هیات کارشناسی سازمان جهانی بهداشت از برنامه پزشک خانواده در مازندران

هیات کارشناسی سازمان جهانی بهداشت از برنامه پزشک خانواده شهری در مازندران بازدید کرد .

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  هرنان مونتونگرو هماهنگ کننده دپارتمان ارایه خدمت و ایمنی سازمان جهانی بهداشت ژنو به همراه هیاتی از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت از برنامه پزشک خانواده شهری درمازندران بازدید کردند .

براساس این گزارش، در این بازدید که از پایگاههای مجری پزشک خانواده شهری شهرستاهای قائمشهر و ساری انجام شد، هیات کارشناسی سازمان جهانی بهداشت از نزدیک روند اجرای پزشک خانواده در مازندران را بررسی کردند.

 هرنان مونتونگرو در این بازدید با اشاره به نقاط قوت برنامه پزشک خانواده در مازندران گفت : برنامه پزشک خانواده به گونه ای در مازندران جاری شد که می توان بسته های بهداشتی را برای اجرای کامل آن اضافه کرد .

هماهنگ کننده دپارتمان ارایه خدمت و ایمنی سازمان جهانی بهداشت ژنو افزود: بسته های خدمات بهداشتی و گسترش کلینیک های تخصصی برای ارجاع بیماران به این مراکز از طریق پایگاههای مجری پزشک خانواده شهری می تواند به ارتقاء بهداشت کمک کند .

 مونتونگرو تصریح کرد: می توان از طریق طرح های پژوهشی و علمی دانشجویان، رضایتمندی مردم را بررسی کرد .

این هیات همچنین در بازدید از بیمارستان زارع ساری روند رعایت نکات بهداشت و ایمنی را از نزدیک مورد بازدید قرار دادند .

براساس این گزارش، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در دیدار با این هیات با  اشاره به اجرای پزشک خانواده در کشورهای دیگر گفت: تا اجرای کامل و بدون نقص پزشک خانواده نیاز به زمان است تا با اجرای کامل این طرح، بهداشت مردم ارتقای قابل توجهی داشته باشد .

قاسم جانبابایی افزود: در حال حاضر برخی مواقع برای درمان بیماریهای مربوط به سطح یک مثل سرماخوردگی  به مراکز ارایه خدمات سطح سه مراجعه می شود که باید با تقویت پزشک خانواده این نقص برطرف شود .

وی دسترسی آسان به خدمات سطح سه را از مهمترین دلایل مردم در مراجعه به متخصص و فوق تخصص در بیماریهای سطح یک دانست و افزود: با فعال تر کردن خانه های بهداشت ، بهورزان و سیستم ارجاع می توان این روند معیوب را اصلاح کرد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اذعان داشت: با فعال شدن 5 کلینیک ویژه در استان مازندران بیماران از طریق سیستم ارجاع می توانند با پرداخت مبلغ کمتری از خدمات این کلینیک های ویژه بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه کلینیک های ویژه در استان مازندران گسترش می یابند، تصریح کرد: مراکز بهداشتی در پزشک خانواده باید نقش نظارتی داشته باشند و تمام فرایند بهداشتی درمانی مردم از طریق پزشک خانواده آنها انجام شود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.