سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای یک شیء تاریخی عجیب به میراث فرهنگی +تصویر

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، از اهدا یک شی تاریخی توسط یکی از شهروندان سمنانی به این اداره کل خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،«محمدحسین بحرالعلومی» گفت: ظرف مخصوص ذوب گوگرد، توسط «مجید غایبی» شهروند سمنانی در محل معدن گوگرد سمنان، پیدا و سپس از سوی وی به این اداره کل اهداء شد.

 

وی گفت: این ظرف با حدود 90 سال ارزش تاریخی، حدود نیم متر ارتفاع و قطری حدود 30 سانتی متر و حدود 50 کیلوگرم وزن دارد.

 

وی با تشکر از این شهروند فرهنگ دوست و علاقمند به میراث تاریخی استان، گفت: در حالی که عده ای سودجو، برخی مناطق تاریخی استان را به بهانه یافتن گنج و ... تخریب می کنند، حرکت این شهروند قابل تقدیر و ستودنی است.

 

 

 

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان اینکه معدن گوگرد سمنان در مناطق جنوبی این شهر واقع شده و حدود 100 سال قدمت دارد، افزود: این اداره کل پس از بررسی های لازم، در صدد ثبت ملی این معدن است.

 

اهداء کننده این شی تاریخی نیز در گفت و گویی اظهار کرد: معدن گوگرد سمنان دارای تونل های متعدد زیبا و دست کند است که باید معرفی و حفظ شود.

 

«مجید غایبی» با بیان اینکه بخشی از تونل ها تخریب شده و ریزش کرده است، گفت: در این معدن، کارگاه ذوب گوگرد نیز مستقر بوده است.

 

وی هدف از اهدا این شی تاریخی را فرهنگ سازی و جلب توجه مردم به اهدا اشیای تاریخی به موزه ها دانست و افزود: چنانچه این شی را در خانه نگهداری می کردم، تنها خود و خانواده ام قادر به دیدن آن بودیم و ولی با نمایش در موزه، تمام مردم می توانند هر چه بهتر و بیشتر با تاریخ کهن استان آشنا شوند.

 

این دوستدار میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه مناطق جنوبی سمنان و به خصوص معدن گوگرد، قابلیت تبدیل به یک جاذبه گردشگری مهم استان را دارد، گفت: این منطقه در معرفی نحوه زندگی مردم استان سمنان در گذشته می تواند نقش موثری داشته باشد.

 

ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.