سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دغدغه شورای شهر مشهد مسئله اسکان زائران است

رئیس شورای شهر مشهد گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی شورای شهر مشهد مسئله اسکان زائران است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محسن انتظاری هروی شامگاه سه‌شنبه در مراسم واگذاری زمین برای ساخت زائرسراهای استانی که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ما نیز به دنبال ساخت این زائرسراها با همراهی ائمه جمعه استان‌‌ها هستیم.

وی افزود: یکی از موارد مهم، اسکان زائران است زیرا بیشتر هتل‌های اطراف حرم رضوی قیمت بالایی دارند لذا برخی نیز مجبور می‌شوند در کمپ‌ها حضور پیدا کنند و ما بر این اساس به فکر این زائرسراهای ارزان قیمت افتادیم.

انتظاری تاکید کرد: امیدوارم در جریان اجرای کار، روزی را شاهد باشیم زائران در این زائرسراها اسکان یافته‌اند و امشب نیز در این مراسم قرعه‌کشی برگزار می‌شود تا این زمین‌ها به استان‌ها واگذار شود. این زمین‌ها به صورتی بوده که هرچه از حرم دورتر باشند وسعت آن نیز بیشتر است.

شهردار مشهد نیز اظهار داشت: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری، شهرداری مشهد بر آن شد تا ساخت زائرسراهای ارزان قیمت را آغاز کند. علاوه بر استان‌ها، کمیته امداد و بهزیستی نیز وارد این مقوله شدند و امروز نیز 16 استان در این مراسم حضور دارند.

سید صولت مرتضوی گفت: در گام نخست اساس‌نامه بنیاد زائر طراحی شد و در رأس این بنیاد نیز امام جمعه مشهد قرار دارند و هیئت مدیره‌ای نیز در این ارتباط تشکیل شد و به این نتیجه رسیدیم که بهترین روش گروهی با حضور ائمه جمعه استان‌هاست و بر این اساس جلساتی را با آیت‌الله تقوی داشتیم.

وی ادامه داد: نخستین جلسه ائمه جمعه در سال گذشته در مشهد برگزار شد و تقریبا تا به امروز 16 استان تشریفات قانونی را انجام دادند و در این جلسه نیز زمین‌هایی که در این ارتباط مشخص شده را تحویل می‌دهیم و ما به دنبال این موضوع بودیم که این زائرسراها در میدان شهید گمنام و در شرکت نفت فعلی احداث شود که متاسفانه همکاری نشد.

شهردار مشهد عنوان داشت: امروز در سه منطقه زمین‌هایی را مشخص کردیم و بهترین روش برای انتخاب این زمین‌های قید قرعه است و 9 قطعه زمین در بافت حرم رضوی و حدود 6 قطعه زمین در بلوار ولایت بوده و 7 زمین در انتهای بلوار مفتح است و هرچه فاصله این زمین‌های از حرم دور می‌شود وسعت آن نیز افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مشهد ، اسکان ، زائران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.