سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المانیتور به نقل از برخی منابع:

رویکرد ترجیحی اوباما در قبال تهران این است که به جای وارد کردن تهران در ائتلاف جهانی علیه داعش بر توافق هسته‌ای با این کشور تمرکز کند

یک پایگاه خبری از قول منابعی که در نشست رئیس جمهور آمریکا با کارشناسان سیاست خارجی حضور داشته‌اند گزارش داده دولت اوباما بر توافق هسته‌ای با ایران، به جای همکاری با آن علیه داعش تأکید دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری المانیتور، این پایگاه خبری  از قول برخی منابع که در شام کاری "باراک اوباما"، رئیس جمهوری آمریکا در روز دوشنبه با کارشناسان سیاست خارجی شرکت کرده‌اند گزارش داده رویکرد ترجیحی دولت اوباما در سیاست خارجی واشنگتن در قبال تهران این است که به جای وارد کردن ایران در ائتلاف جهانی علیه گروه تروریستی داعش بر توافق هسته‌ای بر این کشور تأکید کند.

"استارب تالبوت"، یکی از کارشناسان شرکت‌کننده در این نشست با اوباما به المانیتور گفت :در این جلسه تأکید زیادی بر داشتن راهبردی جامع و اجتناب از ارائه راه‌حل‌های مختص هر کشور شده است. 

منابع شرکت‌کننده در این نشست که در آن علاوه بر اوباما، "جان کری"، وزیر خارجه هم شرکت داشته می‌گویند درباره اینکه آیا ایران به طور مستقیم یا غیرمستقیم بخشی از ائتلاف منطقه‌ای برای مقابله با داعش خواهد بود یا خیر، دولت اوباما کماکان بر توافق هسته‌ای با این کشور تمرکز دارد.

تالبوت  در ادامه گفت : "ایرانی‌ها دلایل خاص خودشان را برای عدم تمایل به پیش‌روی داعش دارند. درباره سوریه و ایران تلاشهایی برای حفظ سیاستهای قبلی وجود خواهد داشت و ما در برابر رژیمی که با آن مشکلاتی در این زمینه داریم، انعطاف نشان نمی‌دهیم."

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.