سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

شاخص‌ های فرهنگی و اقتصادی دارای راهکار عملی باشند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: شاخص‌ های فرهنگی و اقتصادی باید راهکار عملی داشته باشند و برای هر کدام برنامه‌ ریزی درستی شده باشد.

محمد رضا مشهدی‌عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: فرهنگ ‌سازی صرفه‌ جویی، قناعت، انصاف و ... از جمله این شاخص‌ ها است.

وی ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که در مدارس صورت می ‌گیرد آموزش درس انفاق است؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) قلک ‌هایی را در اختیار دانش‌ آموزان قرار می ‌دهد تا در راه خیر و نیکی کمک کنند.

مشهدی ‌عباسی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی نیازی به این کمک‌ ها ندارد، این قلک ‌ها پس از جمع‌ آوری به طور مجدد به مدارس باز می ‌گردد؛ این امر می‌ خواهد انفاق و کمک کردن را به دانش ‌آموزان بیاموزد که همواره باید در تمام طول مسیر زندگی خود به دیگران کمک کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اضافه کرد: دانش ‌آموزان باید با چرخه‌ های اقتصادی و فرهنگی آشنا شوند، در این زمینه باید شرایط را برای آنها فراهم سازیم و یکی از این اقدامات، آموزش مهارت ‌های مختلف شغلی و زندگی است که افتتاح هنرستان شهید مفتح کوهان از جمله این اهداف به حساب می ‌آید.

وی ادامه داد: امسال مدیران مدارس این شعار سال را سرلوحه کار خود قرار می ‌دهند، چند سالی است مشاهده می ‌شود که در نام‌ گذاری ‌های سال توسط مقام معظم رهبری، شعارها بوی اقتصادی می ‌دهد و می‌ خواهند بگویند که اقتصاد به تنهایی نمی ‌تواند موفق‌ آمیز باشد.

مشهدی ‌عباسی تصریح کرد: اگر بخواهیم تنها اقتصاد محور باشیم، همچون کشورهای غربی می ‌شویم، آن‌ها برای دستیابی به ثروت و کسب سرمایه دست به اقدامات وحشیانه ‌ای می ‌زنند که این روزها همه جوامع شاهد این جنایات در جهان هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند افزود: اگر سیاست خوب و فرهنگی مناسب همراه با اقتصاد نباشد، ما نیز همچون آمریکا و استکبار جهانی می‌ شویم که امروز حرکات جنایت ‌کارانه‌ ای برای دستیابی به اهداف خود انجام می‌ دهند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند اضافه کرد: اگر سیاست خوبی را اتخاذ کنیم، اقتصاد خوبی را نیز شاهد خواهیم بود، با این وجود امنیت فراهم می‌ شود، سرمایه ‌گذاری صورت می ‌گیرد و در نهایت تولید افزایش پیدا می ‌کند و به موفقیت ‌های اقتصادی دست پیدا می‌ کنیم/ز.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.