سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مأرب پرس:

ديپلمات ايرانی در يمن ربوده نشد بلکه در زندان اطلاعات این کشور است

پایگاه خبری "مأرب پرس"در خبری به نقل از روزنامه العربی الجدید نوشت:" به گفته یکی از مسئولان عالی رتبه یمن، دیپلمات ایرانی که از بیش از یک سال پیش در یمن ربوده شده بود، زندانی دستگاه اطلاعاتی یمن است و ربوده نشده است."

به گزارشسرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به گفته یکی از مسئولان عالی رتبه یمن، دیپلمات ایرانی که از بیش از یک سال پیش در یمن ربوده شده بود، زندانی دستگاه اطلاعاتی یمن است و ربوده نشده است."

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود:"نور احمد نیکبخت" کارمند سفارت ایران در صنعا در گروگان دستگاه امنیت ملی از شعبه های دستگاه اطلاعات یمن است.

نیکبخت روز بیست و یکم ژوئیه سال 2013 و زمانی که از منزلش در صنعا به سمت سفارت ایران در حرکت بود با حمله افراد مسلح ناشناس روبرو شد، این افراد او را به زور از خودرو پیاده کردند و با خود بردند.

گفتنی است،‌ ایران مسئولان یمنی را در ربوده شدن نیکبخت مقصر دانست و "حسین امیر عبداللهیان" معاون وزیر امور خارجه ایران پس از مدتی دولت یمن را به کوتاهی در تلاش برای آزادی نیکبخت متهم کرده بود.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
دامون
۲۲:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
دولت یمن دست نشانده آل سعود است.من می گم کار سازمان اطلاعات سعودی است. باید هرچه سریعتر وزارت خارجه اقدامات لازم جهت آزاد کردن دیپلماتمان را انجام دهد.