سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقانی :شهرداران مدارس را با شهردار روبرو کنیم تا احساس شخصیت کنند

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت:در طرح شهردار مدرسه بهتراست دانش آموزان با شهردار روبرو کنیم تا احساسشخصیت نمایند

به گزارش خبرنگار اجتماعی  باشگاه خبرنگاران پس از ارایه گزارش معاونان شهردار تهران پیرامون اقدامات و فعالیت های پیش بینی شده به منظور استقبال از ماه مهر، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به طرح مباحث و نظرات خود پرداختند.
 
احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت شفاف سازی نحوه هزینه کرد بودجه مصوب در شورای آموزش و پرورش، گفت: امیدوارم شهرداری تهران در سال جاری کارکرد خوبی در اداره 44واحد آموزشی داشته باشد. چرا که این واحدهای آموزشی باید الگوی سایر مدارس در زمینه فضای سبز، فضای آموزشی، امکانات کمک آموزشی، تجهیزات نرم افزاری و آی.تی باشند.

دنیامالی ادامه داد: درباره تعداد دانش آموزان باید با همکاری مرکز آمار و آموزش و پرورش اصلاحاتی را انجام دهیم. هم اکنون منطقی به نظر نمی آید که از میان یک میلیون و 100 دانش آموز در شهر تهران، 650 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی باشند که این نیاز به اصلاح دارد.

وی با اشاره به تدابیر در نظر گرفته شده به منظور حمل و نقل رایگان دانش آموزان و دانشجویان در مترو و اتوبوس در روز ابتدای سال تحصیلی جدید، تاکید کرد: امیدوارم به شرایطی برسیم که بتوانیم استفاده رایگان از ناوگان حمل و نقل عمومی را برای دانش آموزان و دانشجویان فراهم کنیم.

وی همچنین بر ضرورت رسیدگی به بحث ایمنی مدارس و بازسازی مدارسی که در مخاطره قرار دارند، تاکید کرد.

همچنین محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تاخیر مدیریت شهری در ارایه کارت های تخفیف دار ویژه دانش آموزان و دانشجویان ابراز داشت: تقاضا دارم تشکری هاشمی این موضوع را پیگیری کند تا شاهد کارت های تخفیف دار این اقشار همزمان با بازگشایی مدارس باشیم.

در ادامه حقانی به اجرای طرح شهردار مدرسه در طول سال های گذشته اشاره کرد و گفت: طرح شهردار مدرسه در 300 مدرسه بیشتر اجرا نمی شود. این در حالی است که تمامی ظرفیت های فنی، عمرانی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی در این طرح دیده شده است.

وی اضافه کرد: در آستانه مهر تقاضا دارم تا تعدادی از این شهرداران مدارس با شهردار تهران ملاقات داشته و در ادامه نیز با معاونان شهردار در ارتباط باشند تا مشارکت پذیری از سطح مدرسه انجام شود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ناصحی با بیان اینکه گزارشات ارائه شده از سوی معاونت های شهرداری بیانگر ارتباط وتعامل شهرداری با سایر سازمانها نظیر آموزش وپرورش ،راهور،نیروی انتظامی و... بوده است اظهارداشت بهتر است با برنامه ریزی رقم 20 ملیارد اختصاص داده شده در سه حوزه عمرانی وتجهیزاتی استفاده گردد
برچسب ها: شهردار ، مدره ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.